• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek vloeiend laten lopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bugsgunny

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2010
Hallo mensen,

Ik ben bezig om een programma te maken waarin gemakkelijk gegevens van leghennen geanalyseerd kunnen worden. Nu kan het voorkomen dat er gegevens per week of per periode worden ingevoerd. Wanneer dit per week gebeurt heb ik geen probleem. Echter per periode, van vier weken, zou ik graag willen schatten aan de hand van de norm en de periode waardes, wat er per week gepresteerd is.

Ik heb een bestand bijgevoegd te ondersteuning van mijn vraag.

Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen.

Met vriendelijke groet en alvast zeer bedankt,

Bugsgunny

Bijlagen

Klik met de rechter muisknop op het lijntje en kies Grafiektype. Pak het tabblad 'Aangepaste typen' en kies links 'Vloeiende ljinen'.
Richard

Klik met de rechter muisknop op het lijntje en kies Grafiektype. Pak het tabblad 'Aangepaste typen' en kies links 'Vloeiende ljinen'.
Richard

Hallo Richard,

Bedankt voor je reactie. Ik ben eigenlijk meer op zoek naar een manier om de gele lijn in de grafiek gelijk(er) te laten lopen aan de roze. Zonder dat er berekeningen worden gemaakt vanuit de roze lijn. Het moet de vier waarden die in de gele lijn bij elkaar staat verder spreiden.

Groeten

Bugsgunny

Hoi Bugsgunny,

Dat wordt lastig. De roze lijn is de grafiek van de waardes per week in een periode, en de gele lijn is het gemiddelde ervan. Wanneer deze twee lijnen nagenoeg gelijk lopen, komt dat doordat de waardes in de weken vlak bij elkaar liggen en daarmee het gemiddelde ook.
Je zou ervoor kunnen kiezen om over de vier weken één gemiddelde te laten berekenen in kolom B. Maar dan moet je denk ik wel weer als grafiektype 'Vloeinde lijnen' kiezen.

Richard

Hoi Bugsgunny,

Dat wordt lastig. De roze lijn is de grafiek van de waardes per week in een periode, en de gele lijn is het gemiddelde ervan. Wanneer deze twee lijnen nagenoeg gelijk lopen, komt dat doordat de waardes in de weken vlak bij elkaar liggen en daarmee het gemiddelde ook.
Je zou ervoor kunnen kiezen om over de vier weken één gemiddelde te laten berekenen in kolom B. Maar dan moet je denk ik wel weer als grafiektype 'Vloeinde lijnen' kiezen.

Richard

Hallo Richard,

Ik heb inmiddels zoals je voorstelde de gemiddeldes naar een periode gezet. Dit was al wel een optie, maar nu krijg ik twee verschillende x-as grootheden. Per week en per periode. Dit had ik willen voorkomen, maar het is wel werkbaar zo. Wellicht kan ik het nog wel zo maken dat ik de grafiek in het zelfde overzicht kan laten verschijnen.
Ik had al geprobeerd om het te refereren aan de norm, maar dit geeft een grotere gelijkenis met de norm dan met de werkelijkheid. Ik zal het via jij weg gaan proberen.

Bedankt!

Met vriendelijke groet,

Bugsgunny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan