• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafiek: weergave absolute cijfers én percentages

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lein
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lein

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 aug 2007
Hoi,

Ik een eenvoudig grafiekje gemaakt (zie bijlage). Op de Y-as staan de absolute waarden weergegeven (met name het aantal personeelsleden). Graag zou ik dezelfde grafiek behouden, maar de percentages (ten opzichte van het totaal aantal personeelsleden) in de balkjes weergeven.
Dit lukt me niet zonder dat de waarden op de Y-as ook als percentages gezien worden (wat dus mijn grafiek verandert)... Kan iemand mij daarbij helpen?

Tnx!
Lein

Bijlagen

Dat kan met datalabels. Klik met rechts op 1 van de balkjes, en daar kan je vanalles vinden. Onder andere het toevoegen van datalabels.

Het vakje percentage onder datalabels is niet aanvinkbaar...

Je moet die percentages eerst zelf berekenen. Vervolgens kan je de labels (percentages) toevoegen met een handige add-in van Rob Bovey: XY chart labeler. Ga naar http://www.appspro.com/Utilities/ChartLabeler.htm en installeer de add-in. Je krijgt dan bij Extra van onder een nieuwe optie: XY chart labels. De rest wijst zichzelf uit, maar indien problemen, vraag maar.

Wigi

Dan mag je de vraag nog op opgelost zetten aub.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan