• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek; weergave over een bep. tijdvak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Goedemorgen,

In het bijgesloten bestand staan de benzine-verbruikscijfers van de Mitsubishi.
In eerste instantie had ik een extra tabblad gemaakt met daarin een grafiek, maar hierover was ik niet tevreden en daarom heb ik daarna in het eerste tabblad Invoer een nieuwe grafiek gemaakt. (dit mbv. allerlei informatie die ik gevonden heb op deze pagina en andere sites).
Hoewel deze grafiek al een stuk beter is dan de eerste zou ik er nog graag een aanpassing bij willen hebben. Helaas krijg ik het niet voor elkaar en daarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

Wat ik wil is het volgende:
Nu staan er in het blad Invoer nog maar weinig gegevens, maar over een paar jaar is deze lijst natuurlijk flink groter geworden met als gevolg dat de grafiekstaven ook steeds kleiner worden en daardoor ook minder overzichtelijk.
Daarom zou ik graag de grafiek zodanig willen veranderen dat ik de mogelijkheid heb om steeds een begin en einddatum in te kunnen voeren zodat ik dan alleen een grafische weergave heb over deze periode. (dit alles natuurlijk op basis van de bestaande grafiek).
Als voorbeeld:
Begindatum is 10/10/06 en einddatum is 12/11/06 geeft een grafiek met 6 blauwe en 6 paarse staven.

Nu kan ik alleen maar een aantal ingeven in cel N2 en dan worden de gegevens getoond van de eerste bv. 8 tankbeurten vanaf 01/09/06.

Het liefste zou ik zijn dat voor de aanpassing een nieuw tabblad gebruikt wordt en als het kan met wat uitleg erbij, zodat ik eea. nog eens goed kan bestuderen.

Ik ben heel benieuwd naar een eventuele oplossing.

Alvast bedankt.

Eric

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb een bestand willen bijsluiten, maar ondanks dat dit ZIP-bestand maar 31Kb groot is lukt het niet.
Via de optie Bestanden Toevoegen, Beheer bijlagen heb ik via bladeren het zip-bestand geslecteerd en geuploaded (de groene balk was onder zichtbaar en werd vol van links naar rechts). Nadat dit klaar was, was er toch niets toegevoegd.

Hoe kan dit ? Wat doe ik verkeerd ?

Voorheen heb ik het ook op deze manier gedaan en dat ging zonder problemen.

Eric

Ik heb een bestand willen bijsluiten, maar ondanks dat dit ZIP-bestand maar 31Kb groot is lukt het niet.
Via de optie Bestanden Toevoegen, Beheer bijlagen heb ik via bladeren het zip-bestand geslecteerd en geuploaded (de groene balk was onder zichtbaar en werd vol van links naar rechts). Nadat dit klaar was, was er toch niets toegevoegd.

Hoe kan dit ? Wat doe ik verkeerd ?

Voorheen heb ik het ook op deze manier gedaan en dat ging zonder problemen.

Eric

Er zijn volgens mij voor iedereen op dit moment problemen met bestanden bijlagen. Geduld dus.

Goedemorgen,

Van Wigi heb ik gisteren doorgekregen dat het niet mogelijk was om een voorbeeldbestand mee te sturen bij een nieuwe vraag.
Vanmorgen heb ik het alsnog geprobeerd maar helaas lukte het ook toen nog niet.
Klopt dit ? Zijn er nog steeds problemen ?
Wil iemand mij laten weten zodra het wel weer mogelijk is ?

Bedankt,
Eric

Goedemorgen,

Van Wigi heb ik gisteren doorgekregen dat het niet mogelijk was om een voorbeeldbestand mee te sturen bij een nieuwe vraag.
Vanmorgen heb ik het alsnog geprobeerd maar helaas lukte het ook toen nog niet.
Klopt dit ? Zijn er nog steeds problemen ?
Wil iemand mij laten weten zodra het wel weer mogelijk is ?

Bedankt,
Eric

Je kan natuurlijk ook in het oog houden wanneer er ergens anders op het forum een bijlage geplaatst wordt. Zij bij Nieuwe berichten. Dan weet je dat het terug kan.

Goedemiddag,

Het is gelukt met het bijvoegen van de bijlage MitsubishiColt.zip.
Ik hoop dat iemand een oplossing weet voor mijn vraag.

Bedankt,
Eric

Wigi bedankt voor de snelle reactie.

Zou je uit willen leggen wat je precies gedaan hebt ?

Ik heb gezien dat je in Q2 en R2 iets toegevoegd hebt.
Als ik in Q2 bv. 0 invul en in R2 bv. 4 dan krijg ik de staven te zien met de tankbeurten
vanaf 01/09 tot en met 20/10. Klopt dit ?

Is het misschien ook nog mogelijk om in te kunnen vullen bij begindatum de juiste datum en bij einddatum zodat ik dan de staven voor deze data te zien krijg.
Als ik nu druk op de pijltjes naar boven en naar beneden komt er een melding dat er een ongeldige verwijzing is naar een extern werkblad.

Gr.
Eric

De pijltjes heb ik niet aangepast. Het is de bedoeling de datums aan te passen en af te blijven van de formules! :eek:

De formules berekenen juist welke datums er moeten getoond worden op basis van de datums die jij kiest.

Zie bij Invoegen > Naam > Definitie voor de bereiken die in de grafiek afgebeeld werden.

De pijltjes zal je moeten linken aan de in te vullen datums. Aan gezien je dat kon voor een gewoon getal, zal je dat ook wel kunnen voor een datum. Dit is in essentie ook een getal.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan