• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

erick.dijk

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Hallo,

Hoe kan ik het beste een grafiek neer zetten als;

ik elke dag een cijfer invul en dit elke dag per jaar, en nu wil ik een grafiek maken die een jaar lang door loopt, mijn grafiek komt er niet zo overzichtelijk uit.

je moet het zien als een cijfer die begint bij min. 10, en eindigd bij maximaal 50

dus bij de as staat, 1 jan t/m 31 dec., en die andere as staat, 10,00 10,05, 10,10,10,15,10,20 etc etc etc.

Kan iemand me daar mee helpen.

bedankt en vr gr Erick.

Zie bijlage

Er zijn 2 nieuwe ranges gedefinieerd, die dynamisch zijn (dus afhankelijk van het aantal ingevulde cellen in kolommen B)

Wigi

Bijlagen

Wigi zei:
Zie bijlage

Er zijn 2 nieuwe ranges gedefinieerd, die dynamisch zijn (dus afhankelijk van het aantal ingevulde cellen in kolommen B)

Wigi

Hoi Wigi,

Bedankt voor de grafiek,

Ik heb nu ingevuld t/m eind dec.

Maar zoals je ziet wordt het dan erg onoverzichtelijk, zou dit overzichtelijker kunnen denk je?

hij mag evt ook op blad2 geplaatst worden, is het dan overzichtelijker?

bedankt en gr Erick

Bijlagen

Ik heb het bestand bekeken. Je zal de schaal van de X-as manueel moeten aanpassen door ruimere afstanden tussen de punten te nemen (bv. 1 maand)

Uiteraard impliceert dit dat wanneer er weinig waarden ingegeven zijn, dan de labels op de X-as ver uit mekaar staan of zelfs niet zichtbaar zijn. Manueel aanpassen dus naargelang het aantal ingegeven waarden. Of zoek op het internet naar VBA oplossingen hiervoor. Je kan ook een macro opnemen en dan proberen aanpassen om te verkrijgen wat je wilt.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan