• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

gbvdh

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2007
Ik wil graag een grafiek maken in Excel die er als volgt uit moet gaan zien:

Het moeten als het ware 2x4 kolommen worden van 7 eenheden lang boven elkaar geplaatst. Ik wil hierin echter wel dat ik in iedere kolom elke eenheid het nummer 1 of 0 kan geven. Die 1en en 0en moeten uiteindelijk namelijk staan voor de kleur die dat deel van de kolom moet worden.
Ter verduidelijking heb ik even een plaatje geschetst van hoe ik het voor ogen heb.

Weet iemand misschien of dit mogelijk en is en zo ja ook hoe?

Barry

PS het hoeft niet persee een staafdiagram te zijn, het mag in princiepe ook een oppervlak zijn, zollang ik maar die 1en en 0en ik kan stellen en het de groote heeft van 4x14 (het liefst onderverdeeld in 2 maal 2x7)

Bijlagen

• Grafiek.JPG
    Grafiek.JPG
    31,2 KB · Weergaven: 35
Ik heb gekeken naar hoe het er moet uitzien. Ik denk dat iemand die wat van grafieken kent, zoiets met het nodige geëxperimenteer wel in mekaar kan steken. Maar ik denk dat het nog het simpelste is in de cellen van Excel zelf! Verander de rijhoogte en kolombreedte en je komt al een heel eind. Met Voorwaardelijke opmaak kleur je de cellen. De randen toevoegen is ook een koud kunstje.

Wigi

Ik heb gekeken naar hoe het er moet uitzien. Ik denk dat iemand die wat van grafieken kent, zoiets met het nodige geëxperimenteer wel in mekaar kan steken. Maar ik denk dat het nog het simpelste is in de cellen van Excel zelf! Verander de rijhoogte en kolombreedte en je komt al een heel eind. Met Voorwaardelijke opmaak kleur je de cellen. De randen toevoegen is ook een koud kunstje.

Wigi

Ja zo heb ik het tot op heden inderdaad ook gedaan ja, is opzich wel het gewenste resultaat het ziet er alleen iets minder net uit dan een grafiek.
Ik dacht misschien is er iemand die ooit hetzelfde voorhande heeft gehad en me zo de oplossing kan geven, maar ik vrees inderdaad van niet.

Bedankt voor het meedenken iig

Barry

Ik dacht misschien is er iemand die ooit hetzelfde voorhande heeft gehad en me zo de oplossing kan geven, maar ik vrees inderdaad van niet.

Lijkt me ook vrij onwaarschijnlijk.

Wie weet doe ik in het weekend eens een poging. Of misschien iemand anders hier. Anders zal het gewoon op de huidige manier blijven.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan