• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn072

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2008
Beste helpmij forum,

Ik moet in Excel een grafiek maken van een vrij groot bestand, er zijn een heleboel verschillende gegevens maar nu weet ik niet hoe ik dit het beste kan maken. De gegevens die verwerkt moeten worden zijn van een klanttevredenheids onderzoek van het jaar 2003, 2006, en in 2009 moet hij nog worden afgenomen, De kolom titels zijn de adresgegevens van de klanten waar het is afgenomen en vanaf kolom E zijn de kolom titels de vragen die werden gesteld. Het is de bedoeling dat we aan de hand van een grafiek kunnen zien of er verbetering of dingen zijn verslecht ten opzichten van het vorrigge jaar. Het is wel zo dat sommigge klanten niet alle vragen hebben geandwoord in 2003 maar wel in 2006 of andersom.
Ik hoop dat jullie weten hoe ik dit het beste kan doen, ik heb het al een tijd geprobeerd maar het lukt mij niet echt.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,
Martijn

Bijgevoegd: Het bestand wat in de grafiek moet worden verwerkt.

Bijlagen

Ik zou eens experimenteren met een draaitabel en een draaigrafiek.

Eerst kan je dan wel beter de layout van de tabel herwerken.

Houd kolommen A tot D hetzelfde, kolommen E en volgende worden als het ware rijen onder een klant. Dus per klant heb je 3 jaren * 37 rijen = 111 rijen.

Van die grote tabel maak je dan een draaitabel en een draaigrafiek.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan