• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

beernd

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2002
Hallo,,

Ik ben bezig met het maken van een grafiek met verkoopgegevens. Nu wil ik van blad 1 een aantal woorden gebruiken bv. Gazelle,, Batavus en deze automatisch laten vermenigvuldigen en in een grafiek weergeven. Dus als ik in een rij vijf keer het woord Gazelle tegenkom moet dit automatisch in een grafiek komen te staan. Vermenigvuldigd met een getal. Bv. Jantje 1 Gazelle,, Piet 2 Gazelle, Guus 4 Gazelle. Dit moet dan uiteindelijk resulteren in een grafiek met zeven gazelles. Eveneens geldt dit voor de Batavus etc..etc.. Is daar een formule voor?

Heb je een voorbeeldbestandje? Om die namen te krijgen is niet zo moeilijk:

Code:
="Batavus"&1

In de formule kun je de verwijzing naar Batavus en naar het getal 1 natuurlijk relatief maken.

Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx Dit is het voorbeeld, het is fictief maar zo wil ik graag het uiteindelijke er wel uit laten zien, dus op blad 1 invullen en dat er automatisch op blad 2 weer uit laten komen.

Som.als, somproduct en benoemde bereiken. Dus ongeveer hetzelfde als Willem, maar iets later :confused:

Bijlagen

bedankt alvast ga ermee aan de slag, wordt vervolgd dus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan