• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sameer

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2013
Beste
Ik zit al eventjes te sukkelen met een simpele grafiek en krijg het maar niet in elkaar geknutseld. Het zit eigenlijk als volgt in elkaar: van een bepaalde product worden er verschillende gegevens bij gehouden zoals verkocht aantal, aantal die stuk zijn, aantal bij besteld en in voorraad. Alleen bij vorkocht aantal wordt er onderscheiding gemaakt tussen voor of na 60 dagen. Kan ik deze gegevens visualizeren met een bar of donut grafiek?
vb:
[table="width: 500, class: grid"]
[tr]
[td][/td]
[td]Aantal[/td]
[td]<60dagen[/td]
[td]>60dagen[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Verkocht[/td]
[td]20[/td]
[td]18[/td]
[td]2[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Beschadigd[/td]
[td]5[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Besteld[/td]
[td]15[/td]
[/tr]
[tr]
[td]In voorraad[/td]
[td]5[/td]
[/tr]
[/table]

Hoe doe ik dit? Alvast bedankt

Grafieken werken in kolommen of in rijen niet in 1, dus een pie of donut char gaat em niet worden omdat je er dan maar 1 kan weergeven.

Je kan wel eventueel een gestappelde bar grafiek maken.

Zou het helpen als ik mijn gegevens op een andere orden? Ik bedoel anders rangschik?

Je kan je <60 en >60 gegevens in dezelfde kolommen zetten als de andere informatie, dus in kolom A Verkopen <60 toevoegen en de bijbehorende data in Kolom B toevoegen.
Dan kan je over alleen A en B een pie of donut maken.

Mercikes. Het is gelukt. Misschien niet 100% wat ik wou maar ik kan verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan