• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafieken - gegevens selecteren en toch niet in grafiek tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gilbertkeuh

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2007
Hallo,

Ik gebruik Office 2007 om vanuit een tabel met al mijn klanten en hun maandelijkse omzet grafieken te maken. Nu selecteer ik telkens de hele rij klanten en daarna hun omzet, ook wanneer deze voor een bepaalde maand 0 is. Nu stelt het volgende probleem zich: op de 3D-schijf worden die klanten niet weergegeven (omdat hun waarde 0 is), wat oké is, maar hun naam staat wel in de legende. Kan ik op een of andere manier de grafiek zo instellen dat hij enkel de klanten weergeeft die bij mij iets hebben gekocht? Of moet ik gewoon manueel bij de selectie steeds de klanten met omzet 0 weglaten?

Alvast bedankt voor uw hulp,

Gilbertkeuh.

Je kan de grafiek dynamisch maken.

Dan zal je een dynamisch gebied een naam moeten geven, hierna kan je in de brongegevens van de grafiek verwijzen naar deze naam.

Als je zoekt op "dynamische grafiek" oid zal je wel hits hebben. En als het dan nog niet lukt zal iemand je hier wel helpen denk ik.

Succes er mee:thumb:

Van zelf proberen leer je vaak het meeste.
Als het niet lukt dat plaats je het/een bestandje maar, ontdaan van gevoelige informatie. Dan Zal ik of een ander je wel helpen.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan