Grafieken in access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Risk

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2010
Berichten
275
Forum,

Alle data die ik inmiddels heb weten onder te brengen in de database en kunnen op veel manieren (analyses worden getoond en geprint. Dank aan dit forum.

Nu echter wil ik onder het mom een plaatje zegt meer dan 1000 woorden, grafieken in de database opnemen. Dat kan en ik heb er een aantal gemaakt. Ook via een rapport keurig af te drukken. Bijkomend nadeel van mijn huidige opzet is dat de grafiek vol loopt. Ik bedoel hiermee dat de gegevens krap op elkaar komen te staan en je haast een skyline van staafdiagrambalkjes ziet waar een overzicht ver te zoeken is.

Uiteraard is dit niet voldoende. Wat ik graag is analyseren. In een formulier kan ik selecteren op jaar, op afdeling noem maar op. Keurig geleerd van Octafish in een een eerdere vraag.

Kan dit ook met grafieken. Bijvoorbeeld het aantal schades in een bepaalde periode naast elkaar zetten. Ik noem bijv. 2010 en 2011. Vergelijkingen tussen afdelingen.

Op de vraag kan? komt een antwoord natuurlijk, maar hoe.

Ik hoor graag.

Risk
 
Ik zou zeggen: begin eens met een voorbeeldje te posten; grafieken maken is een (in Access althans) ondankbare taak, en automatiseren ervan is ook niet de simpelste klus denkbaar. Dus wat mij betreft mag je zelf eerst het vuile werk opknappen en met wat grafieken opdraven ;)
 
En wat voor voorbeeldje wil je hebben? En complete database lijkt mij niet zinvol.

grafiek.jpg
 
Eén plaatje ook niet ;)
Ik zat toch meer aan een database te denken. Een db met een aantal grafieken die je wilt aanpassen bijvoorbeeld. In dit plaatje zou ik bijvoorbeeld nooit een schaal van 50 gebruiken als de hoogste waarde 3 is. Levert niet echt een boeiende grafiek op.
Zoals ik zei: aanpassen van grafieken is in VBA best een klus, en ik sta niet te popelen om zelf grafieken te maken, die je dan toch niet kunt overnemen. Beter is het om met jouw eigen materiaal te werken.
Keuze is uiteraard geheel aan u :)
 
Vlgs.mij ga ik nu echt op glad ijs.

Zal een databse knutselen en meld ik mij weer. (grafiek in het plaatje was een demo en per afdeling komen er jaarlijks best meer schades.

Risk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan