• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafieken in nieuw werkblad plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

odradek2

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2007
Hallo,

Ben bezig met een excel bestand. In ieder werkblad staan de gegevens van een andere regio. Onderaan het werkblad staan grafieken.

Nu wil ik de formules en de grafieken van een werkblad (dat af is) naar de andere kopieren. De grafieken blijven (nadat ze in een nieuw werkblad) echter hun gegevens halen uit het werkblad waarin de grafiek is gemaakt (dus dat van de verkeerde regio) - ze verwijzen star en niet relatief.

Ik kan dit allemaal handmatig aanpassen, maar dat is voor 6 keer 8 grafieken een beetje veel werk.

Heeft iemand een suggestie hoe dit anders kan? de optie 'plakken speciaal' is overigens grijs (excel 2000).

alvast bedankt,

Sake

Hoi,

Misschien kun je beter 1 gegevensblad maken en op dit gegevensblad je grafieken baseren.

mvg,

Rien

dat werkt niet. ik heb al een gegevensblad (als bron).

Daarvan heb ik mooie werkbladen gemaakt met tabellen en grafieken. De grafieken worden van de tabellen gemaakt. Als ik alle tabellen onder elkaar zou zetten zou dat een onoverzichtelijke brij opleveren.

Hallo Sake,

Met rechts klikken op een kolom in de Grafiek>Gegevens bereik>Brongegevens dan zie je staan gegevens bereik naam van het blad veranderen.

Gr Justes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan