Grafieken met decimale waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilaarts

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2022
Beste.
Ik gebruik access 2019 en op een of andere manier kan ik geen grafiek met decimale waarden aanmaken.
Ik heb een klein voorbeeld bestand gemaakt en ingesloten.
Hierbij wil ik in het rapport een grafisch overzicht van naam tov de prijs. Als de prijs dus 0,25 zou zijn dan
moet de kolom 0,25 aangeven. Maar het lukt mij niet.
Ps wil niet dat het valuta is maar gewone getallen. Dus de naam prijs is een beetje verwarrend.

Wie kan mij hier uit dit raadsel helpen.
Groetjes.
Wil

Bijlagen

Bij mij laat-ie ze prima zien, maar in jouw voorbeeld gebruik je eigenlijk verkeerde getallen. Als er geen decimalen zijn, dan zie je uiteraard ook geen decimalen.

Dank voor de snelle reactie.
In de tabel onder het veld prijs vul ik decimale getallen in bv 0,7 of zo.
Krijg jij die dan ook te zien in de grafiek ?
VuxhFh3HXB OuD8ZdH4y7PtSKe56MISIiIiLSDhMiIiIiKnpMiIiIiKjoMSEiIiKioseEiIiIiIoeEyIiIiIqekyIiIiIqOgxISIiIqKix4SIiIiIih4TIiIiIip6TIiIiIio6DEhIiIioqLHhIiIiIiKHhMiIiIiKnpMiIiIiKjoMSEiIiKioseEiIiIiIoeEyIiIiIqev8fnhlLXUeT3HsAAAAASUVORK5CYII=

h WiplcdQ6RGQAAAABJRU5ErkJggg==

Bij mij niet

vervolg

nu met knipsel van mijn probleem

Bijlagen

• Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    21,8 KB · Weergaven: 35
Ja. Dat had ik ook graag gehad.
Ik neem aan dat je verder niets veranderd hebt mbt eigenschappen.

Waarom nu dan dat verschil ?
Kan dit een oorzaak hebben in de algemene instellingen van access ? Ik heb al gekeken maar ik kan niets vreemd ontdekken.

Alle suggesties zijn welkom want ik kom zelf niet verder.

Groet.
Wil

Ik neem aan dat je verder niets veranderd hebt mbt eigenschappen.
Dat neem je verkeerd aan :). Ik heb de notatie van de tabel en query aangepast. Overigens eerst een query gemaakt voor de grafiek, en die als bron gebruikt. Al maakt het voor de grafiek niet zoveel uit. Ik merk dat je bedroefd weinig kan aanpassen aan de 'moderne grafiek' die tegenwoordig gebruikt wordt. Ik vind het ver onder het niveau 'waardeloos'. Grafieken zijn ook een paar versies geleden uit Access weggehaald, want het was volstrekt onbruikbaar. En dat is het nu dus nog steeds. Er is maar één bruikbaar advies: maak je grafieken in Excel. Dat is ook wat Microsoft eigenlijk wil, maar niet hardop mag/kan zeggen :).

tja. Daar was ik ook al achter echter ik wil eigenlijk niet buiten access gaan.

Daar je zegt dat je enkele zaken hebt aangepast zou ik je de vraag willen stellen
om jouw aangepaste versie met mij te delen. Kan daar mss iets van leren.:)

Dus .... vol verwachting klopt mijn hart.

Groet.
Wil

tja. Daar was ik ook al achter echter ik wil eigenlijk niet buiten access gaan.
Ik heb een bestekla met vorken, messen en lepels maar ik hou niet van afwassen, dus ik eet alles met een vork. Da’s wel lastig met soep…
Wat ik daarmee bedoel: Microsoft heeft verschillende programma’s gemaakt voor verschillende doeleinden. Word voor tekstverwerken, Access voor databases en zo voort. Ik heb wel eens een cursist gehad die zijn tekstverwerking deed met Excel. Kon hem niet aan zijn verstand brengen dat Word dat toch echt beter kan.

Dat geldt dus ook voor Excel: veruit het beste programma voor grafieken. Use it! En het is perfect te integreren in je systeem; je kunt het prima koppelen aan een query en oproepen vanuit Access.

Ik begrijp je opmerkingen echter ik wil gewoon enkele simpele grafiekjes in mijn rapport zetten.
Bij complexere zaken zal ik zeker gebruik maken van excel. Daar werk ik normaal veel meer mee.
Binnen access krijg ik alleen geen decimale waarden in mijn grafiekjes en dat stoorde mij.
Nu ik dat bij jou WEL zag denk ik dat ik voor een simpel grafiekje geen koppeling naar excel hoef te maken.

Zodoende toch de vraag om jouw bestandje met mij te delen zodat ik een simpel, decimaal, grafiekje in
mijn rapport kan plaatsen. Daar is toch niets mis mee, toch ?

Mijn dank reeds voor de gedane moeite.

Groet.
Wil

Mijn dank voor het delen.
Echter ook nu loop ik tegen hetzelfde probleem op. Weer geen decimale getallen !
De instellingen binnen de database zouden goed moeten zijn want de getallen zijn wel zichtbaar bij jou.
Zou vlgs mij dus alleen aan de algemene instellingen kunnen
liggen echter daar heb ik vlgs mij alle opties geprobeerd. Zonder resultaat.:(

Bijlagen

• Capture.JPG
    Capture.JPG
    82,3 KB · Weergaven: 23
Lastig probleem dan :). Ik gebruik de 365 versie, die technisch gelijk zou moeten zijn aan 2019. Maar blijkbaar zit er dan toch een verschil. Maakt voor mij niet uit, want ik gruw van de grafieken optie in Access; zou eerder een Excel grafiek embedden in een formulier/rapport dan een Access grafiek gebruiken.

Ja, het lijkt erop dat er verschil is.
Ik heb de db ook eens bij een andere ingelezen echter weer hetzelfde probleem.
Ik ga eens op zoek naar een 365 versie en kijken of daar wel werkt.
Dank voor de moeite en de hulp.
Groet.
Wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan