grafieken templates of software

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flightcase

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2013
Beste,

gelet ik met Excel niet verder kan zou ik willen vragen of niemand toevallig een oplossing heeft voor volgend probleem.
Ik zou een grafiek dienen te maken met wel 5 Y assen waarvan de schaal variabel is + afzonderlijk dient afgebeeld te worden.
De X as blijft de eenheid /1sec hebben.

Echter zou ik binnen diezelfde grafiek een kromme dienen te tekenen om langs de 5 grafieken 1 extra grafiek te tekenen om een bepaald gedrag te onderzoeken.
Ik heb daarvoor een extra kolom nodig waarbij de Y waarden automatisch ingevuld worden nadat ik de kromme getekend heb.
Ik zou wel de keuze dienen te hebben om de Y veschalingen te mogen kiezen van de 5 andere Y assen. (X verschaling blijft steeds hetzelfde)

Ik heb heel veel grafiekesoftware tegen het lijf gelopen op het internet, maar geen enkel gaf mij een oplossing voor de automatisch verschijnende Y waarden na tekenen vd kromme.
De kromme is dus nooit een rechte maar zal steeds een gebogen/gegolfde lijn dienen te zijn.

Heeft er iemand suggesties hoe ik hier aan moet beginnen of zoeken?? Ik denk wel dat dit via een programmatiesoftware gemaakt kan worden, maar ik ben al 2 dagen aan het zoeken :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan