• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafieken via data validatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonvr1

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2010
Hallo, hoe kan ik de data in een grafiek wijzigen via een data validatie.?

Voor een dashboard op mijn werk bouw wil ik grafieken toevoegen die een pareto van de problemen laat zien per maand en per onderdeel. op de frontpage van het dashboard heb ik een validatie dropbox waarin ik de maand en het onderdeel kan wijzigen. alles werkt perfect behalve de grafieken, deze wijzigen niet mee. Hoe kan ik de data ophalen om ze wel te laten wijzigen. Voorbeeld: ik kies voor Security in de maand November, nu zie ik alle data van deze maand. als ik wissel van maand of ik wissel naar bijvoorbeeld Safety dan veranderen de grafieken niet mee.

Ik wil dus op basis van mijn selectie de grafieken aanpassen.

Ik hoor graag of iemand mij kan helpen.

Gr. Leon

Bijlagen

leon,

plaats om te beginnen eens een bestand waar ook je dasboard met de validatie en en grafiek inzit

De variabele gegevens heb ik opgelost,
maar om deze correct in de grafiek toe te passen lukt niet zo genoeg.
Zoals in zoveel ken ik ook niet genoeg van grafieken om dit op te lossen.

Bijlagen

Raak je zelf de weg niet kwijt in dit breiwerk? Volgens mij staan er heel veel duplicaten aan formules in die niet nodig zijn. Maar goed; in de tab 'Pareto' heb ik in de range B35:C45 een tabelletje gezet die de waarden ophaalt obv van de selecties in het blad 'Trends'. Met 2 benoemde bereiken heb ik het geheel dynamisch gemaakt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@Cobbe, zie de bijlage in #3

@Cobbe, twee browsers met verschillende opslaglocaties:d De juiste bijlage staat er nu.

Laatst bewerkt:
Ja, mijn voorstel was om bij een selectie van een cel een naambereik te genereren.
Dat lukt aardig in VBA,
maar die dan toepassen als gegevensbereiken binnen de grafieken lukt mij niet.

So far, so good heren...bedankt alvast maar ik wil hetzelfde trucje toepassen voor de YTD data, probleem is dat ik ergens een fout heb in de formule die ik niet opgelost krijg. In kolom T waar ik de causes ophaal krijg i keen foutmelding. Zie bijgevoegd bestand.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan