• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafieken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pretender

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2003
Hallo, ik ben net ff begonnen met excel, een beetje dingen proberen, kijken hoe het werkt allemaal. Maar nu vroeg ik me af: Is het mogelijk om van een formule bijv. y=2x+3 een grafiek te maken. Ik weet wel hoe je 'normaal' een grafiek maakt maar via een formule weet ik niet. Is dit mogelijk, zo ja hoe?

Bedoel je dit?

Bijlagen

• helpij xl.gif
    helpij xl.gif
    7,1 KB · Weergaven: 22
jah, hoe doe je zoiets. Moet je dan eerst een tabel ervan maken ofzo?

Inderdaad. Onder x staan gewoon de waarden; onder y een formule, in dit geval =2*A2+3

Deze formule voer je 1x in en sleep je voor de rest van de kolom naar beneden. Zorg hiervoor dat de muisaanwijzer veranderd in een + door boven de rechterbenedenhoek van de cel waar je de formule hebt ingevoerd. Excel is zo 'slim' dat ie snapt dat dezelfde formule op moet gaan voor alle x waarden. Vervolgens selecteer je de y-kolom en drukt op de knop 'grafiek maken'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan