• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafiekreeks bereik automatisch uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Hoe kan ik het bereik van een grafiek reeks automatisch laten uitbreiden als er weer nieuwe data naast gekomen is?

mijn bereik loopt nu van B4:FN4. Na een nieuwe periode update komt er in de kolommen FO4, FP4, FQ4 en FR4 weer data te staan. Hoe krijg ik mijn gegevens bereik zo dat deze dan automatisch meegenomen wordt in de grafiek?

ik heb een keer zoiets gedaan maar toen was het met a: een gedefinieerd naam bereik (welke ik nu niet ga hebben) en b: kwam er 1 kolom aan de linkerkant van het bereik bij.

ik heb geprobeerd het volgende op te geven in de grafiek bij de reeks:
=verschuiving(B4;0;0;0;aantal($4:$4)-1)

alleen die accepteerde Excel niet.

ik had dit op basis van een eerdere vraag waar dit de oplossing was:
=VERSCHUIVING(Actieplaats!$D$3;0;0;AANTALARG(Actieplaats!$D:$D)-1;1)

(alleen was de vraag hier wel anders)
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/338380-indirect-verschuivings-formule

arjo,

je schrijft o.a.:
ik heb een keer zoiets gedaan maar toen was het met a: een gedefinieerd naam bereik (welke ik nu niet ga hebben) en b: kwam er 1 kolom aan de linkerkant van het bereik bij.

mijn tegenvraag: waarom ga je die nu niet hebben?
zoek eens op "dynamisch bereik"

ik hoopte dit te kunnen doen zonder een naambereik te hoeven maken.
met een gedefinieerde naam wil het wel, maar om voor elke grafiekreeks een naam te maken is nogal tijdrovend. Dus ik hoopte dit gewoon met een formule in het venster gegevens selecteren te kunnen doen...

Arjoderoon

In jouw voorbeeld
Code:
=verschuiving(B4;0;0;0;aantal($4:$4)-1)
gebruik je aantal.
Probeer het eens met aantalarg
Dit werd gebruikt in jouw 2e voorbeeld.
Code:
=VERSCHUIVING(Actieplaats!$D$3;0;0;AANTALARG(Actieplaats!$D:$D)-1;1)

ik heb de functie die ik in de "naam" heb gezet geprobeerd direct in het reeks bereik te zetten, maar daar krijg ik de melding: functie is ongeldig.

in het selectievenster reekswaarden kan alleen een verwijzing naar cellen opgegeven worden gok ik en geen formules gebruikt worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan