• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiektitel moet meeveranderen met de macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caprice

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2007
Hallo,

Ik moet om mijn stageopdracht te voltooien een tabel maken, die de werknemers moeten invullen elke dienst.

De lijst genereerd dan een grafiekje die ze moeten uitprinten aan het einde van de dienst. Hij genereert pas nadat op de knop is gedrukt in kolom A.

Voor elke knop heb ik een aparte macro gemaakt... Hier ben ik al 3 dagen mee bezig geweest... en dat het werkt is voor mij echt iets waar ik ape trots op ben. :D
Kan dit makkelijker???? Zodat ik alleen knoppen hoef te maken en iets met +1 kan doen met dezelfde macro of zo????

Maar nu moet ik de titel nog die in de rij BCD staan datum, naam ploeg en dienst type...
nog laten meeveranderen met de grafiek. Ik heb geen idee hoe ik dat moet doen in de VBA code... allemaal abacadabra voor mij.

Andere opzet van de macro`s/grafiek mag... als je het werkend krijgt.
De file hieronder bevat 3 werkbladen onderin... alleen nummer 2 en 3 gebruiken hiervoor.
De 1e is een blad wat als 1e gemaakt is, maar bleek niet gemakkelijk genoeg te zijn.
Kan LATER de prullebak in.

Wie kan me opweg helpen?

Bijlagen

Waarom gebruik je geen "gewone" grafiek?

Ik zou 1 knop gebruiken, maar de cel in de juiste rij laten zetten, dan op de knop klikken.

De VBA code leest de actieve celrij uit en zet die ergens in de sheet.

Dan pas je je formules aan om te kijken naar die rijnummer. Gebruik een INDIRECT functie.

Wigi

ok, dus als ik een andere grafiek zou nemen dan zou het wel moeten lukken. ik zal morgen ff in het grote boek kijken of ik kan vinden wat je bedoelt met INDIRECT want ik ben een leek op dit gebied. maar wil het wel leren. eerst morgen ff die grafiek uitproberen.

dank je voor je reactie.

YESSS.. eindelijk werkt de grafiektitel mee

Maar nu de vraag moet ik voor elke rij een nieuwe macro maken?
Ik heb iets gelezen van dat je ergens iets met +1 moet zetten...
Maar ik weet niet waar en het boek is daar ook niet echt duidelijk over...
Ze schrijven iets met ActiceSheet+1

Maar het enige wat ik me dan kan bedenken is
ActiveChart.SeriesCollection(1).Name = "=Gegevenstabel!R4C2:R4C4+1"

en dat is ActiveChart ipv ActiveSheet..

Ik wil eigenlijk dat ze daar 1 knop voor hebben die ze moeten aanklikken en dat die dan automatisch de grafiek maakt voor de rij waar ze in staan....
Hoe werkt dit????

Bijlagen

Wie kan mij verder helpen aub??

Diegene krijgt een speciale vermelding in mn eindverslag! (als je dat wil)

mvg

Tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan