• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafisch overzicht in en uitschecken personen

Status
Niet open voor verdere reacties.

GBSpijkers

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2009
voor mijn onderzoek heb ik data verzameld over de momenten dat een verpleegkundige van de afdeling af gaat en weer terug komt op de Spoedeisende hulp. om een beter inzicht te verkrijgen hoeveel personeel er nu daadwerkelijk op de Spoedeisende hulp beschikbaar is wil ik dit eigenlijk weergeven in een grafiek.
verpleegkundigen beginnen op verschillende tijdstippen en zijn op verschillende tijdstippen klaar. nu heb ik van alle mensen de momenten dat ze weglopen en weer terugkomen van de afdeling geregistreerd in dd-mm-jjjj uu:mm:ss formaat. nu ozu ik een soort grafisch overzicht willen hebben waarbij je op de X as de tijd hebt staan en op de y-as het aantal beschikbare verpleegkundigen.

hoe kan ik zo'n grafiek maken?

de tijd dat een verpleegkundige wegloopt is vermeld in de kolom vertrek_t. het moment dat de verpleegkundige terug komt is vermeld in beschikbaar_t.

ik maak gebruik van office 2007.

mocht u nog aanvullende vragen hebben post ze dan. dan probeer ik zo snel mogelijk deze te beantwoorden

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Voor de X-as: bedoel je dan de duur van de tijd, om te zien hoe lang iemand op de dienst blijft (dus bvb 10minuten, 20minuten, 30minuten...)
of bedoel je de tijdstippen (dus 7u, 8u, 9u, 10u...) -> een probleem hierbij is dat als je bijvoorbeeld elk uur wil laten zien hoeveel personen aanwezig zijn, dat een persoon die aanwezig is van 8.10u tot 8.30u, reken je die dan onder bij het tijdstip 8u?

Misschien dat hier andere mensen zijn die het anders zouden aanpakken...

het is de bedoeling dat de x as als 7:00 7:30 8:00 8:30....15:30 wordt weergegeven.

en het is de bedoeling dat de registratie als een soort continue tijd wordt in en uitgeschekt. dus eignelijk per seconde registreerd hoeveel verpleegkundigen er zijn en dat gebruikt voor de grafiek.

het is de bedoeling dat de x as als 7:00 7:30 8:00 8:30....15:30 wordt weergegeven.

en het is de bedoeling dat de registratie als een soort continue tijd wordt in en uitgeschekt. dus eignelijk per seconde registreerd hoeveel verpleegkundigen er zijn en dat gebruikt voor de grafiek.

Als er dan een verpleegkundig incheckt om 7.02u en uitcheckt om 7.23u, staat deze dan als "aanwezig" op 7u of op 7.30u of op beiden?
Hoe leg je de grens precies?
Als iemand incheckt om 7u en er blijft tot 7.14u, dan zou die enkel op 7u moeten komen te staan veronderstel ik.
Als een persoon om 7u incheckt en blijft tot 7.16u, staat deze dan genoteerd als aanwezig bij 7u én bij 7.30u?

Als er dan een verpleegkundig incheckt om 7.02u en uitcheckt om 7.23u, staat deze dan dan moet hij in het grafisch overzicht om 7:02 op afwezig gaan en op 7:23 weer aanwezig.
ik heb die tijden in stapjes van een half uur getypt omdat een grafiek waar elke minuut appart staat aangegeven niet interressant is. de X-as is dus een continue lijn met een start en stoptijd en op een vast interval een tijdstip om het overzicht te behouden.

zoiets als in bijlage? (gecomprimeerd)
Ik heb onderaan Blad1 de bewerkingen gemaakt
op het werkblad Grafiek1 zie je het aantal personen aanwezig per minuut

Bijlagen

ja dat is inderdaad het effect wat ik bedoel moet ik alleen nog even de formule omdraaien dat hij de afwezigheid als aanwezigheid zet.

is het mogelijk die lijst voor alle ID's in 1 keer te maken?
of moet ik per ID zo'n formule schrijven en doorvoeren, krijg je namelijk zo'n groot bestand van. maar dit helpt al heel veel.

bedankt

Heb het gevonden: met de functie somproduct vind je onmiddelijk hoeveel er afwezig waren

zie bijlage

Bijlagen

Laatst bewerkt:
:thumb:

Als laatste: ik denk dat ik het heb gevonden zoals jij het wil.

Onderaan in het werkblad:
kolom B geeft weer hoeveel er afwezig zijn op de dienst
Kolom C geeft weer hoeveel personen er op dat uur in het gebouw zijn (maakt niet uit welke dienst)
Kolom D = kolom C - Kolom B = geeft weer hoeveel personen aanwezig zijn op de dienst.
:thumb:

Bijlagen

heel erg bedankt.

ik heb nu de oplossing inderdaad met deze formule.

ik kreeg helaas geen mailtjes meer dat er nog reacties waren dus zie ik het nu pas, maar ik kan er nu wel mijn project mee afronden wat dat betreft.

groetjes Gerben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan