Alexander1992
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 3 mei 2010
Hallo allemaal,
Vorige zomer heb ik bij alternate een nieuwe PC gekocht (die ik wel zelf heb gebouwd). Allereerst hier een lijstje met de belangrijkste onderdelen:
Videokaart XFX 4870X2
Windows vista 64 bit (heb nu windows 7 64 bit)
processor: intel i7 920
voeding: Cooler master realpower M 850W
behuizing: CM690
moederbord: Gigabyte GA-EX58-UD5
harddisks: 2x WD 640 GB black caviar
geheugen: DDR3 OCZ platinum 1600 3x2GB
Nu heb ik al vanaf het begin het probleem dat met de wat zwaardere games maar ook benchmarks na een tijdje (verschilt van een paar seconde tot een paar minuten) mijn computer compleet vastloopt. Het beeld blijft dan ' hangen' en het enigste wat ik dan nog kan doen is de computer handmatig resetten. Het gekke is dat ook de ene keer als ik een spel wil opstarten (maakt niet uit welk spel) ik een zwart beeld krijg met witte blokken, en de andere keer dit totaal niet voorkomt.
Ikzelf heb het vermoeden dat dit misschien aan mijn videokaart ligt (kan het natuurlijk ook fout hebben
), aangezien het probleem van het vastlopen steeds komt opduiken als de ventilator van mijn videokaart steeds harder begint te blazen. Ik heb zelf al contact opgenomen met de telefoondienst van Alternate, maar die weten ook niet wat het zou kunnen zijn. Als ik het door hun wil laten onderzoeken moet ik al mijn computer onderdelen los(!) inleveren.
Ook heb ik zelf al meerdere dingen geprobeerd:
Drivers updaten, opnieuw installeren enz.
BIOS update naar nieuwste versie.
Complete herinstallatie van mijn PC en windows.
Vanwege deze reden wil ik eerst vragen of jullie nog tips of ideeën hebben wat het zou kunnen zijn, of wat ik zou kunnen proberen.
Alvast bedankt voor de hulp en moeite!
Groeten van,
Alexander
Vorige zomer heb ik bij alternate een nieuwe PC gekocht (die ik wel zelf heb gebouwd). Allereerst hier een lijstje met de belangrijkste onderdelen:
Videokaart XFX 4870X2
Windows vista 64 bit (heb nu windows 7 64 bit)
processor: intel i7 920
voeding: Cooler master realpower M 850W
behuizing: CM690
moederbord: Gigabyte GA-EX58-UD5
harddisks: 2x WD 640 GB black caviar
geheugen: DDR3 OCZ platinum 1600 3x2GB
Nu heb ik al vanaf het begin het probleem dat met de wat zwaardere games maar ook benchmarks na een tijdje (verschilt van een paar seconde tot een paar minuten) mijn computer compleet vastloopt. Het beeld blijft dan ' hangen' en het enigste wat ik dan nog kan doen is de computer handmatig resetten. Het gekke is dat ook de ene keer als ik een spel wil opstarten (maakt niet uit welk spel) ik een zwart beeld krijg met witte blokken, en de andere keer dit totaal niet voorkomt.
Ikzelf heb het vermoeden dat dit misschien aan mijn videokaart ligt (kan het natuurlijk ook fout hebben

Ook heb ik zelf al meerdere dingen geprobeerd:
Drivers updaten, opnieuw installeren enz.
BIOS update naar nieuwste versie.
Complete herinstallatie van mijn PC en windows.
Vanwege deze reden wil ik eerst vragen of jullie nog tips of ideeën hebben wat het zou kunnen zijn, of wat ik zou kunnen proberen.
Alvast bedankt voor de hulp en moeite!
Groeten van,
Alexander
Laatst bewerkt: