Grafische chip i5-4430

Status
Niet open voor verdere reacties.

theo koeten

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
Ik heb recent een nieuw mobo en cpu geplaatst (ASUS Z87-K + i5-4430).
Bij het afspelen van filmpjes via Windows Mediaspeler gaat dat goed maar wil ik via een film bewerkingsprogramma afspelen gaat het schokkerig. M'n oude videokaart er weer in en dan gaat het weer goed.
Helaas geeft m'n videokaart het nu ook op (is ook alweer een jaar of 5 oud) en nu sta ik voor de keus een nieuwe videokaart of die CPU oppeppen. Weet iemand of dat kan?

theo

Hoi,

Zo te lezen ligt het niet aan de cpu maar meer aan de grafische kaart dus zou ik daar een nieuwe voor kopen

Laatst bewerkt:
Hoi,

Zo te lezen ligt het niet aan de cpu maar meer aan de grafische kaart dus zou ik daar een nieuwe voor kopen

FF ter verduidelijking....
Zonder grafische kaart kan de ingebouwde grafische chip van de i5-4430 CPU alles prima aan behalve het afspelen van FHD film (MPEG4 / AVI / H264) binnen een film bewerkingsprogramma (Wings Platium en Photoshop Premiere). Allee dan komen de beelden schokkerig over, dus NIET in bijv. de Windows media speler (maar daarin kan ik geen video bewerken). Als ik mijn oude Radeon HD 4890 Videokaart er in stop gaat (ging...:() alles weer als een zonnetje, zelfs als ik m'n heel oude Videokaart Nvidia 9600GSO er in stop gaat het beter dan alleen op de CPU draaien.
Mijn vraag is of ik de grafische eigenschappen van die 4430 CPU kan opkrikken? Zo niet dan zal ik een nieuwe Videokaart moeten kopen want de Radeon heeft de geest gegeven en de NVidia laat het een beetje afweten als ik er een tweede scherm op aansluit.

groeten.

Hoi,

sorry voor de onduidelijkheid:o maar dat bedoelde ik ook maar kwam er een beetje knullig uit maar zoals je schrijft is een losse kaart dan de beste optie maar wat is dan je budget?
En nee aan een onboard is meestal weinig aan op te krikken

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan