grafische kaart doet raar!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koos van SProns

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2009
Hoi, Ben nieuw op dit forum via een verwijzing op een andere site. Reden van de verwijzing is omdat ik een vraag gesteld had over mijn grafische kaart.

Ik heb een ASUS x1650 series.

Ik heb sinds gister het spel CODMW2 in mijn bezit. Toen ik het spel geinstalled had etc en hem opstarten kwam ik in het menu van het spel maar ik kon de lettertjes amper lezen. allemaal rare tekens en kleurtjes. Omdat ik hem op de laptop ook heb gezien wist ik ongeveer waar ik moest klikken en zo kwam ik alsnog in het spel. Spel liep perfect. superscherp en snel alleen ook hier waren de tekens van onder andere de minimap en het kompas niet duidelijk. Dit geldt ook voor de tussenfilmpjes waarbij de filmpjes goed zijn alleen de ondertiteling weer niet leesbaar is.

Een beetje zoeken en lezen bracht mij tot de conclusie dat ik mijn drivers maar eens moest updaten. waarschijnlijk lag daar de oplossing. Of niet maar dan is mijn video kaart dus niet goed genoeg. Meteen de vraag. Ligt dit probleem aan de grafischekaart?

Maargoed even terzijde. mijn hoofdvraag is eigenlijk nadat ik mijn drivers geupdate had via de site van ATI en de goede had gevonden deed mijn hele ati kaart het niet meer.

als zit ik gewoon op de computer komt elke keer de volgende foutmelding in beeld:

Grafische items

Er is geen stuurprogramma voor de grafische ati-kaart geinstalleerd of het ati-stuurprogramma werkt niet goed. Installeer het stuurprogramma dat bij de ATI-hardware hoort.

Nu heb ik ook al mijn drivers gedeinstalleerd en het opnieuw geprobeerd via de cdrom die bij de computer zit. Deze gaat installeren en op het momen dat hij klaar is met het detecteren van de hardware zegt hij het volgende:

KAN GEEN INSTALLEERBARE ONERDELEN VINDEN

en dan stopt de installatie.
ik heb via google gezocht en daar kwam ik elke keer op dat ik bij apparaatbeheer moet zijn maar werkelijk niets wat ik gevonden heb werkt!

Oja. een progja everest geeft het volgende weer:
Apparaatbeschrijving Apparaattype
ATI Radeon X1650 Pro (RV535) Video kaart
ATI Radeon X1650 Pro (RV535) 3D Acceleratie

Veld Waarde
Grafische Processor Eigenschappen
Video kaart Sapphire Radeon X1650 Pro
BIOS versie 009.013.001.029.024337
BIOS datum 05/10/07 02:46
GPU Codenaam RV535
Onderdeelnummer 11x-9C84G7SA-001
PCI-apparaat 1002-71C1 / 174B-0840 (Rev 9E)
Transistoren 157 miljoen
Procestechnologie 80 nm
Verpakkingsoppervlak 131 mm2
Bus Type PCI Express 1.0 x16 @ x16
Geheugengrootte 512 MB
GPU Klok 594 Mhz (origineel: 600 MHz)
RAMDAC kloksnelheid 400 Mhz
Pixel Pipelines 12
TMU Per Pipeline 1
Vertex Shaders 5 (v3.0)
Pixel Shaders 12 (v3.0)
DirectX hardware ondersteuning DirectX v9.0c
Pixel vulsnelheid 7128 MPixel/s
Texel vulsnelheid [ TRIAL VERSION ]

Geheugenbus-Eigenschappen
Bus Type DDR2
Bus Breedte 128 bit
Werkelijke kloksnelheid 792 Mhz (DDR) (origineel: 400 MHz, overclock: 98%)
Effectieve kloksnelheid 1584 Mhz
Bandbreedte [ TRIAL VERSION ]

Geheugeninstellingen
CAS Latency (CL) 8T
RAS To CAS Delay (tRCD) 6T
RAS Precharge (tRP) 6T
Row Cycle Time (tRC) 24T
Row Refresh Cycle Time (tRFC) 42T
RAS To RAS Delay (tRRD) 4T
Read To Read Delay (tRTR) 6T
Read To Write Delay (tRTW) 7T
Write To Read Delay (tWTR) 12T

ATI PowerPlay (BIOS)
State #1 GPU: 600 Mhz, Geheugen: 400 Mhz

Frabrikant Grafische processor
Firmanaam Advanced Micro Devices, Inc.
Productinformatie http://ati.amd.com/products/home-office.html
Driver download http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx
Driver Update http://driveragent.com?ref=59

wat moet ik doen? ik zit al 8 uur te kloje en updates/software/hotfixes van de ati site te downloaden maar werkelijk NIETS WERKT!!! snap er echt geen **** meer van!!

Met dankbare groet
Koos van Spronsen

Kaart zit op het randje van wat minimaal nodig is. Hoe ziet de rest van je pc eruit?

En hebt je in het spel de grafische weergave al eens lager gezet?

Hoi systeemherstel gedaan. maakte niets uit.

Verder voldoet mijn computer aan alle eisen. Dik zelfs..alleen de videokaart is idd een twijfel.
En de grafische weergave veranderen gaat een beetje moeilijk alsj e het menu niet kan lezen.

maar daar gaat het verder niet om. Mijn videokaart doet het nu niet meer. En ik krijg hem niet aan de praat. zie verder de uitleg hierboven.

Kan iemand mij helpen met het feit dat ik de drivers en stuurprogramma's niet meer geinstalleerd krijg?

groeten
koos

Laatst bewerkt:
****** Computer

Oke ik heb een nieuwe kaart gekocht. Ben met info van mijn computer (moederboard, oude grafische kaart) etc naar de computerzaak gelopen hier op het dorp waar ik ook mijn computer vandaan heb en ik heb nu de Radeon HD 4670 gekocht.

Kaart verwisseld. Hij ging hardware detecteren. Er mislukte iig 1 ding. wat precies weet ik niet.

vervolgens duw ik de driver cd erin die ik erbij krijg. Hij installeert alles goed. 1 ding wat je erbij krijg is Catelyst control Center ofzo. Dit doet het gewoon niet. Net zoals bij de vorige keer krijg ik als ik nu het programma opstart de volgende melding:

C:\Program Files\ATI technologies\ATI.ACE\CORE-Static\CLI.exe
Het pad bestaat niet

Controleer het pad en probeer het opnieuw.

Als ik een spel opstart doet hij het ook niet. Krijg de melding bij bijvoorbeeld CODMW:
DirectX encountered an unrecoverable error

Check the readme for possible solutions

Daarnaast staat mij nnieuwe videokaart ook weer NERGENS bij apparaatbeheer!!!

WTF IS ER TOCH MIS MET MIJN COMPUTER?

groeten

Oke!!! vuile..........computer1!

Ik dacht laat ik codmw er eens afhalen en opnieuw installeren....gedaan
ik start hem op en nu zegt hij het volgende:

Call of Duty 4: Modern warfar couldn't write a file. The hard drive is probably full.

WTFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
Ik heb op mijn c-schijf nog dik 20 gb over en op mijn D-schijn nog 362 gb over. Hij staat op mijn D schijf.

Kan iemand mij plz helpen ik ben in staat mijn computer nu uit het raam te tyfte!!!!!

golerading

groeten

Begin eens met alle ati drivers van je pc af te gooien .Want ik heb het idee dat je dit vergeten bent.
Mocht je niet weten hoe, dan kan je dit programmaatje proberen:
http://phyxion.net/Download-document/14-Installer
(spreekt aardig voor zich)
Voordat je dit doet alvast de nieuwe drivers van de ati-site downloaden.

Na het verwijderen van de oude drivers opnieuw opstarten. Daarna drivers installeren dmv de gedownloade drivers.

Nou...volgens mij heb ik juist alle drivers eraf getyft en sinds dien doet hij het niet meer.

Dat Catelyst control center gedoe doet het niet meer sinds ik alles eraf gegooid heb. zelfs bij mijn nieuwe grafische kaart die er nu ene paar uur in zit werkt dit progje niet omdat ihj zegt dat het pad niet bestaat ofzo.

groeten

Dan de langzame manier maar.

Zoek in het configuratiescherm naar de optie 'software' (zo heette het altijd in de nederlandse versie van windows - ik gebruik zelf de engelse).
Nu krijg je een lijst met alle geinstalleerde programma's. Zoek hierin alles wat met ATI te maken heeft en verwijder deze items.
Je zal je computer opnieuw moeten opstarten. Doe dit dan ook.

Installeer na de herstart de nieuwe gedownloade drivers van de ATI site.
Ik weet niet of je Vista of XP gebruikt en of je 32 bit of 64 bit gebruikt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan