Koos van SProns
Gebruiker
- Lid geworden
- 12 nov 2009
Hoi, Ben nieuw op dit forum via een verwijzing op een andere site. Reden van de verwijzing is omdat ik een vraag gesteld had over mijn grafische kaart.
Ik heb een ASUS x1650 series.
Ik heb sinds gister het spel CODMW2 in mijn bezit. Toen ik het spel geinstalled had etc en hem opstarten kwam ik in het menu van het spel maar ik kon de lettertjes amper lezen. allemaal rare tekens en kleurtjes. Omdat ik hem op de laptop ook heb gezien wist ik ongeveer waar ik moest klikken en zo kwam ik alsnog in het spel. Spel liep perfect. superscherp en snel alleen ook hier waren de tekens van onder andere de minimap en het kompas niet duidelijk. Dit geldt ook voor de tussenfilmpjes waarbij de filmpjes goed zijn alleen de ondertiteling weer niet leesbaar is.
Een beetje zoeken en lezen bracht mij tot de conclusie dat ik mijn drivers maar eens moest updaten. waarschijnlijk lag daar de oplossing. Of niet maar dan is mijn video kaart dus niet goed genoeg. Meteen de vraag. Ligt dit probleem aan de grafischekaart?
Maargoed even terzijde. mijn hoofdvraag is eigenlijk nadat ik mijn drivers geupdate had via de site van ATI en de goede had gevonden deed mijn hele ati kaart het niet meer.
als zit ik gewoon op de computer komt elke keer de volgende foutmelding in beeld:
Grafische items
Er is geen stuurprogramma voor de grafische ati-kaart geinstalleerd of het ati-stuurprogramma werkt niet goed. Installeer het stuurprogramma dat bij de ATI-hardware hoort.
Nu heb ik ook al mijn drivers gedeinstalleerd en het opnieuw geprobeerd via de cdrom die bij de computer zit. Deze gaat installeren en op het momen dat hij klaar is met het detecteren van de hardware zegt hij het volgende:
KAN GEEN INSTALLEERBARE ONERDELEN VINDEN
en dan stopt de installatie.
ik heb via google gezocht en daar kwam ik elke keer op dat ik bij apparaatbeheer moet zijn maar werkelijk niets wat ik gevonden heb werkt!
Oja. een progja everest geeft het volgende weer:
Apparaatbeschrijving Apparaattype
ATI Radeon X1650 Pro (RV535) Video kaart
ATI Radeon X1650 Pro (RV535) 3D Acceleratie
Veld Waarde
Grafische Processor Eigenschappen
Video kaart Sapphire Radeon X1650 Pro
BIOS versie 009.013.001.029.024337
BIOS datum 05/10/07 02:46
GPU Codenaam RV535
Onderdeelnummer 11x-9C84G7SA-001
PCI-apparaat 1002-71C1 / 174B-0840 (Rev 9E)
Transistoren 157 miljoen
Procestechnologie 80 nm
Verpakkingsoppervlak 131 mm2
Bus Type PCI Express 1.0 x16 @ x16
Geheugengrootte 512 MB
GPU Klok 594 Mhz (origineel: 600 MHz)
RAMDAC kloksnelheid 400 Mhz
Pixel Pipelines 12
TMU Per Pipeline 1
Vertex Shaders 5 (v3.0)
Pixel Shaders 12 (v3.0)
DirectX hardware ondersteuning DirectX v9.0c
Pixel vulsnelheid 7128 MPixel/s
Texel vulsnelheid [ TRIAL VERSION ]
Geheugenbus-Eigenschappen
Bus Type DDR2
Bus Breedte 128 bit
Werkelijke kloksnelheid 792 Mhz (DDR) (origineel: 400 MHz, overclock: 98%)
Effectieve kloksnelheid 1584 Mhz
Bandbreedte [ TRIAL VERSION ]
Geheugeninstellingen
CAS Latency (CL) 8T
RAS To CAS Delay (tRCD) 6T
RAS Precharge (tRP) 6T
Row Cycle Time (tRC) 24T
Row Refresh Cycle Time (tRFC) 42T
RAS To RAS Delay (tRRD) 4T
Read To Read Delay (tRTR) 6T
Read To Write Delay (tRTW) 7T
Write To Read Delay (tWTR) 12T
ATI PowerPlay (BIOS)
State #1 GPU: 600 Mhz, Geheugen: 400 Mhz
Frabrikant Grafische processor
Firmanaam Advanced Micro Devices, Inc.
Productinformatie http://ati.amd.com/products/home-office.html
Driver download http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx
Driver Update http://driveragent.com?ref=59
wat moet ik doen? ik zit al 8 uur te kloje en updates/software/hotfixes van de ati site te downloaden maar werkelijk NIETS WERKT!!! snap er echt geen **** meer van!!
Met dankbare groet
Koos van Spronsen
Ik heb een ASUS x1650 series.
Ik heb sinds gister het spel CODMW2 in mijn bezit. Toen ik het spel geinstalled had etc en hem opstarten kwam ik in het menu van het spel maar ik kon de lettertjes amper lezen. allemaal rare tekens en kleurtjes. Omdat ik hem op de laptop ook heb gezien wist ik ongeveer waar ik moest klikken en zo kwam ik alsnog in het spel. Spel liep perfect. superscherp en snel alleen ook hier waren de tekens van onder andere de minimap en het kompas niet duidelijk. Dit geldt ook voor de tussenfilmpjes waarbij de filmpjes goed zijn alleen de ondertiteling weer niet leesbaar is.
Een beetje zoeken en lezen bracht mij tot de conclusie dat ik mijn drivers maar eens moest updaten. waarschijnlijk lag daar de oplossing. Of niet maar dan is mijn video kaart dus niet goed genoeg. Meteen de vraag. Ligt dit probleem aan de grafischekaart?
Maargoed even terzijde. mijn hoofdvraag is eigenlijk nadat ik mijn drivers geupdate had via de site van ATI en de goede had gevonden deed mijn hele ati kaart het niet meer.
als zit ik gewoon op de computer komt elke keer de volgende foutmelding in beeld:
Grafische items
Er is geen stuurprogramma voor de grafische ati-kaart geinstalleerd of het ati-stuurprogramma werkt niet goed. Installeer het stuurprogramma dat bij de ATI-hardware hoort.
Nu heb ik ook al mijn drivers gedeinstalleerd en het opnieuw geprobeerd via de cdrom die bij de computer zit. Deze gaat installeren en op het momen dat hij klaar is met het detecteren van de hardware zegt hij het volgende:
KAN GEEN INSTALLEERBARE ONERDELEN VINDEN
en dan stopt de installatie.
ik heb via google gezocht en daar kwam ik elke keer op dat ik bij apparaatbeheer moet zijn maar werkelijk niets wat ik gevonden heb werkt!
Oja. een progja everest geeft het volgende weer:
Apparaatbeschrijving Apparaattype
ATI Radeon X1650 Pro (RV535) Video kaart
ATI Radeon X1650 Pro (RV535) 3D Acceleratie
Veld Waarde
Grafische Processor Eigenschappen
Video kaart Sapphire Radeon X1650 Pro
BIOS versie 009.013.001.029.024337
BIOS datum 05/10/07 02:46
GPU Codenaam RV535
Onderdeelnummer 11x-9C84G7SA-001
PCI-apparaat 1002-71C1 / 174B-0840 (Rev 9E)
Transistoren 157 miljoen
Procestechnologie 80 nm
Verpakkingsoppervlak 131 mm2
Bus Type PCI Express 1.0 x16 @ x16
Geheugengrootte 512 MB
GPU Klok 594 Mhz (origineel: 600 MHz)
RAMDAC kloksnelheid 400 Mhz
Pixel Pipelines 12
TMU Per Pipeline 1
Vertex Shaders 5 (v3.0)
Pixel Shaders 12 (v3.0)
DirectX hardware ondersteuning DirectX v9.0c
Pixel vulsnelheid 7128 MPixel/s
Texel vulsnelheid [ TRIAL VERSION ]
Geheugenbus-Eigenschappen
Bus Type DDR2
Bus Breedte 128 bit
Werkelijke kloksnelheid 792 Mhz (DDR) (origineel: 400 MHz, overclock: 98%)
Effectieve kloksnelheid 1584 Mhz
Bandbreedte [ TRIAL VERSION ]
Geheugeninstellingen
CAS Latency (CL) 8T
RAS To CAS Delay (tRCD) 6T
RAS Precharge (tRP) 6T
Row Cycle Time (tRC) 24T
Row Refresh Cycle Time (tRFC) 42T
RAS To RAS Delay (tRRD) 4T
Read To Read Delay (tRTR) 6T
Read To Write Delay (tRTW) 7T
Write To Read Delay (tWTR) 12T
ATI PowerPlay (BIOS)
State #1 GPU: 600 Mhz, Geheugen: 400 Mhz
Frabrikant Grafische processor
Firmanaam Advanced Micro Devices, Inc.
Productinformatie http://ati.amd.com/products/home-office.html
Driver download http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx
Driver Update http://driveragent.com?ref=59
wat moet ik doen? ik zit al 8 uur te kloje en updates/software/hotfixes van de ati site te downloaden maar werkelijk NIETS WERKT!!! snap er echt geen **** meer van!!
Met dankbare groet
Koos van Spronsen