grafische kaart doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

ik-help-je

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2007
Berichten
14
Hallo allemaal

Ik heb sinds afgelopen zondag een probleem met mijn Nvidia 8300 GS videokaart. Ik was bezig met counterstrike 1.6 en opeens liep mijn pc vast (ik had daarvoor totaal geen problemen gehad met het spel). Toen ik mijn pc opnieuw opstartte was het beeld op een hele lage resolutie gezet (niet te veranderen) en zagen de kleuren en effecten (bij het opstarten van vista bijv.) er helemaal niet uit.

Bij het apparaatbeheer staat dat de videokaart uitgeschakeld is vanwege het feit dat er problemen gerapporteerd waren (code 43). Als ik de computer naar oplossingen laat zoeken in hetzelfde venster komt er ook niets uit.

Ik heb al op de site van Nvidia een driver gedownload en uitgevoerd maar dat loste het probleem niet op. Daarna heb ik nog bij de setup v.d. pc (f12 voor het inlogscherm) gekeken en de default settings geladen maar hierdoor krijg ik nu telkens een foutmelding tijdens het op starten (Diskette drive 0 seek failure Press F1 to continue, F2 to enter SETUP) en tevens loste dat het probleem niet op.

Ik heb ook een foto gemaakt om het wat beter te illustreren

2uh0kl3.jpg


2dr8jyt.jpg


15xk70w.jpg


Dus hierbij mijn vraag(/smeekbede :p),

Kan iemand me hiermee helpen?
 
Hoi,

Misschien kaart definitief kapot misschien even in adere pc proberen als je hier de mogelijkheid voor hebt.
 
Dit komt waarschijnlijk door slechte soldeer, iets wat een bekend probleem is bij de nvidea 8000 series. Zoals je waarschijnlijk zal merken zal het herinstalleren van drivers geen effect hebben en blijft je videokaart deze symptomen geven. Enige manier om hem eventueel (tijdelijk) te maken is hem in de oven te bakken....
 
Dit komt waarschijnlijk door slechte soldeer, iets wat een bekend probleem is bij de nvidea 8000 series. Zoals je waarschijnlijk zal merken zal het herinstalleren van drivers geen effect hebben en blijft je videokaart deze symptomen geven. Enige manier om hem eventueel (tijdelijk) te maken is hem in de oven te bakken....

Echt??? heb je ervaring mee?
ik heb ondertussen een nieuwe grafische kaart besteld een HD 6770 1GB
het zal de laatste keer zijn dat ik een nvidia kaart zal hebben :p
 
Laatst bewerkt:
Ervaring ook ja, maar gelukkig viel dat binnen de garantie. Maar je bent niet de enige hoor, lees maar bijvoorbeeld hier: klik
 
Dit komt waarschijnlijk door slechte soldeer, iets wat een bekend probleem is bij de nvidea 8000 series. Zoals je waarschijnlijk zal merken zal het herinstalleren van drivers geen effect hebben en blijft je videokaart deze symptomen geven. Enige manier om hem eventueel (tijdelijk) te maken is hem in de oven te bakken....


Hallo,
ik ben heeeeel erg dankbaar , grafische kaart doet het weer! (8min in de oven gestoken )
Mvg
 
Let op dat dit maar een tijdelijke oplossing is! Succes met je videokaart nog.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan