Grafische kaart en harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe pc. Ik ben geen gamer, maar wil wel een redelijke grafische kaart voor het bewerken van foto's etc. Is er véél verschil tussen de Geforce 210 en 220 en ATI HD 4650 , kaarten die veel worden aangeboden in de standaard pc's?
En wat de harddisks betreft is er merkbaar verschil in snelheid tussen een 750Mb 7200t en een 1 000 Mb 5200t? Een en ander bij gelijke processor, bv Quad 8300 of (minder snel) AMD X 215.

Laatst bewerkt:
Ik zou sowieso geen standaard pc nemen, je bent dan veel duurder uit. Wat is je budget?
Wat betreft de videokaarten zou ik het niet weten, maar de hardeschijven zit wel degelijk verschil in. De 7200 tpm is sneller als de andere, dit zul je dus merken bij laadtijden.
De Quad core is een stuk sneller als de AMD X2 215. Maar dit zie je dan ook terug in het prijsverschil.

Laatst bewerkt:
Ik weet dat ik met een standaard pc wat duurder uit zal zijn, maar dat vind ik niet zo erg. Zo'n dure pc wil ik toch niet (ca 500 €).
Ik ga toch maar voor de 7200 t harddisk dus. Kan iemand nog iets zinnigs zeggen over die grafische kaarten?

Lees deze thread even door.

Hier worden de de GeForce 9500GSO, GT220, 9500GT, GT210 met de Ati Radeon HD4670, HD4650 en HD4550 vergeleken.

Van de GT220, GT210 en HD4650 wint de GT220 in 't algemeen, maar lees die pages even door.

Ik begrijp hieruit dat de duurdere processoren beter zijn. Maar mijn vraag is eigenlijk of je daar zoveel van merkt, als je geen games wil spelen. Nogmaals ik doe de gebruikelijke dingen, waaronder fotobewerking en behoorlijk wat excel.
En nog een vraagje: werken AMD processoren en ATI Radeon kaarten goed samen en Intel en Nvidia Geforce eveneens, of maakt dat niet uit? Over processoren gesproken, heeft een snellere processor nog enige invloed op de videoverwerking?

Foto's zullen sneller laden en als je meerdere dingen tegelijk wilt doen zal dat natuurlijk ook sneller gaan.

De combinatie van videokaarten maakt volgens mij niet zoveel uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan