Grafische kaart kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Seb1138

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2001
Ik start me computer laatst op 's ochtends en hij start normaal, alleen in windows aangekomen zie ik ineens allemaal vlakjes in me scherm. Vlakjes van verschillende kleuren en ze knipperen. Ik opende een schermpje en ik kon opeens met het schermpje de vlakjes weg vegen en het beeld was weer normaal. Ik dacht, ik herstart maar voor de zekerheid ff. Dus ik herstart, begint ineens bij het opstarten het beeld al raar te doen. Bij het windows laad scherm kreeg ik ook allemaal vlakjes. Eenmaal in windows aangekomen was het zo erg dat ik me hele bureaublad niet meer zag en me muis pijltje kon ik niet bewegen. Dus toen heb ik maar gereset en ben naar veilige modus gegaan. Hier deed alles het normaal en toen ben ik maar virus gaan scannen. Wel wat gevonden maar heeft denk ik zeker niks ermee te maken. Toen opeens begonnen de vakjes ook in veilige modus te verschijnen en te knipperen in me beeld.

Dus mijn eerste gedachte is dat er iets met me videokaart aan de hand is. Ik heb de drivers eraf gegooit en nieuwe geinstalleerd, maar zonder succes. Nog steeds vakjes. Ik heb helaas geen tweede pc bij de hand om de videokaart in te testen, of me monitor op een andere pc aan te sluiten om zeker te weten wat het probleem is.

Is dit misschien een bekend probleem, waarbij iemand mij 100% kan zeggen...dat is het probleem en zo los je het op. Ik hoor het graag snel, ik wordt gek zonder me pctje ;)

Hier nog wat foto's die ik ervan gemaakt heb...geeft wat meer duidelijkheid:

http://www.sebastiaanvhalm.com/Misc/IMG_3719.jpg
http://www.sebastiaanvhalm.com/Misc/IMG_3715.jpg
http://www.sebastiaanvhalm.com/Misc/IMG_3717.jpg

Alvast bedankt!
Seb.

Misschien lees ik eroverheen hoor maar wat voor V-card heb je?

Toen ik dit probleem had heb ik de drivers grondig moeten verwijderen, via Windows Update bij moeten werken en toen van de site gehaald.

Kan je nog terug naar een punt in Systeemherstel van toen je er nog geen last van had?

ASUS Geforce4 Ti4400 128MB

Maar is het een driver probleem, want zo ja dan ben ik super blij. Ik had wel een nieuwe computer in de planning, maar nu nog ff niet, dus wil graag nog ff vooruit met me videokaart als dat nog mogelijk is.

Seb.

Geplaatst door BANDIT123
Kan je nog terug naar een punt in Systeemherstel van toen je er nog geen last van had?

Ja idd, daar heb ik niet eens aan gedacht nog. Dat ga ik eens proberen.
Gelukkig kan ik op de laptop van me broer online blijven, dus ik hou jullie up to date.

Seb

Het vreemde is dat je het ook in veiligemodes had,haal hem eens los en druk hem erna eens goed in!
Anders wordt het wat@XP_PC zegt ,Of een systeemherstel

Ik start me computer nu sinds een aantal dagen weer voor het eerst op vanwege tijd gebrek om het probleem te zoeken....en nu start ie normaal....maar opeens na een paar minuten ging het beeld weer raar doen...en ik kon helemaal niks aanklikken met me muis. En toen opeens schoot me beeld helemaal uit....me monitor springt op stand-by automatisch....huh en nu springt ie weer aan ff...en weer op stand-by...vreemd.

Ik heb de videokaart er wel al uit gehad en ff goed ontstoft...en weer stevig terug erin gezet.

Het lukt me niet iets te doen in windows...ff kijken of ik in veilige modus iets kan doen.

Seb

Geplaatst door BANDIT123
Het vreemde is dat je het ook in veiligemodes had,haal hem eens los en druk hem erna eens goed in!
Anders wordt het wat@XP_PC zegt ,Of een systeemherstel

Dat is inderdaad zeer vreemd. in veilige modus, worden volgens mij toch de drivers uitgeschakeld van de V-kaart. Dus ik vermoed dan ook dat het niets met de drivers te maken heeft, aangezien het van het ene moment op het andere gebeurd is. Wat mij opvalt aan de screenshots, is namelijk het horizontale gedeelte. Ik vermoed dus dat het horizontale sync singnaal, afkomstig van je V-kaart het laat afweten.

Geplaatst door vanzwam

Dat is inderdaad zeer vreemd. in veilige modus, worden volgens mij toch de drivers uitgeschakeld van de V-kaart. Dus ik vermoed dan ook dat het niets met de drivers te maken heeft, aangezien het van het ene moment op het andere gebeurd is. Wat mij opvalt aan de screenshots, is namelijk het horizontale gedeelte. Ik vermoed dus dat het horizontale sync singnaal, afkomstig van je V-kaart het laat afweten.

Dat is correcT@vanzwam , dus kan het ook zijn monitor zijn met die fout,dat als wat warmer wordt de schijf iets verschuift(kit gebroken)??

Geplaatst door vanzwam

Heb net systeem herstel gedaan, maar helaas probleem is het er nog steeds.

Maar wat wil je daar mee zeggen vanzwam...videokaart kapot?

Seb

Koppel je monitor eens op de Laptop van je Broer ,dan weet je zeker of die goed of niet goed is.

Geplaatst door BANDIT123
Koppel je monitor eens op de Laptop van je Broer ,dan weet je zeker of die goed of niet goed is.

ja, heb ik nu gedaan...heb wel ff alles eerst uitgezet. Dus ik starte net de laptop met de monitor eraan, en ik zag windows opstarten op beide schermen, dus ik dacht yes. Maar op het punt dat je in windows zou moeten komen schiet me monitor op standby. Vaag.... Maar heb niet het probleem van vakjes gezien.

Bedankt nog voor de snelle reacties nu al!

Seb.

Ik ben bang dat je monitor het is!!
Of iemand anders moet er anders overdenken?

Geplaatst door Seb1138

ja, heb ik nu gedaan...heb wel ff alles eerst uitgezet. Dus ik starte net de laptop met de monitor eraan, en ik zag windows opstarten op beide schermen, dus ik dacht yes. Maar op het punt dat je in windows zou moeten komen schiet me monitor op standby. Vaag.... Maar heb niet het probleem van vakjes gezien.

Bedankt nog voor de snelle reacties nu al!

Seb.

Dat is inderdaad vaag. Maar dan kan je ook niet je bureaublad zien, en daar start je videodriver op. Dus ik kan daar vooralsnog geen uitsluitsel geven. Heb je niet de mogelijkheid ergen een andere V-kaart te bemachtigen en dan nog even te proberen.

heb nu ff op de laptop bij instellingen mijn monitor als uitbreiding van de het bureablad gemaakt van de laptop....en hij doet het.
Dus ik kan met 99% zekerheid wel zeggen dat het niet aan de monitor ligt. Hij doet het helemaal goed.

Ik moet maar eens zien of ik bij iemand dit weekend me videokaart kan aansluiten op hun pc, om te checken of ie daar het probleem ook geeft.

Ik las ook nog ergens op het internet dat het mischien aan het moederboard kan liggen...zou dat ook een mogelijke oorzaak kunnen zijn?

Seb.

Geplaatst door Seb1138

Ik moet maar eens zien of ik bij iemand dit weekend me videokaart kan aansluiten op hun pc, om te checken of ie daar het probleem ook geeft.

Dan had ik het fout!... zou je kunnen proberen

Geplaatst door Seb1138

Ik las ook nog ergens op het internet dat het mischien aan het moederboard kan liggen...zou dat ook een mogelijke oorzaak kunnen zijn?

Seb.

Het mobo, denk ik niet. Doe je PC kast even open en haal de V-kaart even uit. maak deze stofvrij en probeer nog eens. Een pluisje stof tussen de contacten kan ook voor narigheid zorgen.

Heb vandaag de kaart gestoken in de computer van een vriend van mij, maar kreeg ook het probleem. Dus de grafische kaart is denk ik versleten. Ik neem aan dat dit verder niet te verhelpen is. Maar ff kijken of ik nog garantie heb.

Nogmaals bedankt voor alle reacties!

Seb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan