Grafische kaart kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sharp12

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2004
Ik denk dat mijn grafische kaart kapot is, maar voordat ik een nieuwe koop
zou ik nog graag wat tips krijgen om te kijken of hij echt wel stuk is.
Bij het opstarten verschijnen er blokjes op het beeldscherm, hierna strepen en vervolgens allemaal kleine puntjes. Je kunt de tekst bijna niet meer lezen. Ik heb eerst een andere monitor aangesloten om te kijken of het aan de monitor lag. Het is een ATI Radeon
9800 AGP 128 mb. Ik werk met XP.

opstarten in de veilige modus en dan kiezen voor opstarten met vga modes.
wat doet de kaart dan.

Dat probleem heb ik ook een keer met mn 9800 gehad, toen was hij idd kapot..

In de veilige modus krijg ik allemaal zwarte vierkantjes op het scherm. Ik was vanmiddag ook al in een computerwinkel. Daar zeiden ze dat het ook wel aan het moederbord kon liggen:confused: De pc is 4,5 jaar oud. Ik lees in het forum ook over nieuwe drivers of het te warm worden van de kaart. Zou dit allemaal kunnen?

lopop even de contactpunten na van je kaart en slot op moederbord.
willen na een tijd ook wel eens "vuil"zijn.

geen andere kaart om te proberen?
symptonen lijken er wel op dat geheugen kapot is op de kaart

bedankt, ik ga morgen de kaart eruit halen en de contacten schoonmaken, (hoe kun je dat het beste doen).Mocht ik een andere kaart nodig hebben kan dan elke AGP kaart erin of moet ik ook nog op andere dingen letten.

in principe wel alle agp kaarten.
mits je voeding het aankan.

stelde eigelijk voor een andere kaart zodat je weet dat je slot op mobo niet kaduk is.

schoonmaken?
alcohol of zoiets dergelijks

schoonmaken...met een gummetje.

alles met perslucht schoongemaakt. bij het opstarten leek het goed te gaan maar even later kwamen de strepen terug. misschien toch iets met het geheugen van de kaart. ga maar eens kijken voor een andere

ik heb precies hetzelfde probleem maar als ik hem dan opnieuw opstart doet het beeld het wel gewoon? maar ze hebben mij gezegd dat ie stuk is en dat ik een nieuwemoet kopen.

nou nieuwe kaart erin en alles werkt weer. Bij de oude kaart had ik op het laatst voor de helft een goed beeld en voor de andere helft allemaal strepen. Wat er precies kapot was weet ik niet.
Iedereen bedankt voor het meedenken.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan