Hallo,
Ik heb een probleem met mijn grafische kaart, als ik games speel (of gewoon Runescape of zo) krijg ik een foutmelding.
Eerst reageert mijn muis niet meer, dan blokkeert alles op mijn scherm en dan valt mijn beeld uit, zwartscherm,
en dan krijg ik alles terug en krijg ik aan het systeemvak een foutmelding: "Er is een probleem opgetreden met uw
videokaartdriver ... waardoor windows niet meer werkte...." of zowiets (foutmelding kan ik niet overtypen, is drekt weg...)
Volgens Windows noemt mijn grafische kaart "nVidia GeForce 9800 GTX+"".
Volgens een onderdeel dat is ge�nstalleerd bij de driver in het scherm: Aan persoonlijke voorkeuren
aanpassen > Beeldscherminstellingen > Tabblad "VGA Information" van MSI noemt mijn kaart:
"MSI NX9800GTX (nVidia GeForce 9800 GTX+)", maar ik snap niet wat die "NX" er in doet.
En op de doos en de msi website noemen ze mijn kaart: "N9800GTX PLUS-2D512-OC"
Volgens de doos ondersteunt hij OpenGL versie 2.1 maar als ik een programma als Piriform Speccy
draai dan zegt hij dat mijn grafische kaart tot versie 3.0 ondersteunt.
Nog zo iets is dat volgens de doos en Speccy en andere bronnen hij DirectX 10 ondersteunt.
Maar ik heb gekeken in "Diagnostisch hulpprogramma voor DirectX" en die zegt dat ik DirectX versie 11 heb draaien.
Als ik dan in het "NVIDIA-configuratiescherm" kijk (op bureaublad rechtermuisknop en dan NVIDIA-Configuratiescherm)
ga naar "Systeeminformatie" zegt hij daar dat ik DirectX 10 heb draaien, ditzelfde bij de hulpprogramma's van mijn geluidskaart (Realtek HD Audio Manager).
In bijlage:
- heb ik de foutmelding die ik krijg als ik runescape speel gezet, samen met de door Windows aangeraden oplossing.
- heb ik ook alles wat ik van mijn grafische kaart terugvond gezet.
- heb ik screenshots van alle dergelijke informatie van het NVIDIA-configuratiescherm
Windows Update vindt een nieuwere driver voor mijn grafische kaart, een nvidia driver.
Als ik een driverupdate zou doorvoeren, moet ik dat dan via Windows Update, de nvidia website (automatisch driver scannen)
of via de MSI (Micro Systems International) website?
Ik speel bijna geen spelletjes, alleen runescape, zou het misschien aan een fout in runescape kunnen liggen?
Ik heb deze foutmelding nu voor de eerste keer gezien.
Nu krijg ik hem iedere keer als ik runescape start, speel, afmeld, ...
MSI koopt de "verwerkingskern" van nvidia en plaatst die op hun eigen kaarten.
Hoe installeren mensen in de winkel eigenlijk grafische kaarten, met cdrom?
Eigenlijk, als ik een echte grafische kaart heb van het merk nvidia,
ik plaats die in mijn PCI Express slot en start men computer op,
zou Windows die dan zelf kunnen installeren via Windows Update?
En zo ja, worden dan ook hulpprogramma's (zowals die tabbladen die MSI en NVIDIA installeert
bij beeldscherminstellingen en NVIDIA-configuratiescherm) ook mee ge�nstaleerd?
Of wordt dan enkel en alleen de driver ge�nstalleerd?
Het is een heel ingewikkeld probleem en ik weet niet waar het aan licht.
Het kan aan de MSI driver / NVIDIA driver, DirectX, OpenGL, hulpprogramma's, aan het spel zelf en aan zoveel liggen.
Kunnen jullie mij helpen ????

Ik heb een probleem met mijn grafische kaart, als ik games speel (of gewoon Runescape of zo) krijg ik een foutmelding.
Eerst reageert mijn muis niet meer, dan blokkeert alles op mijn scherm en dan valt mijn beeld uit, zwartscherm,
en dan krijg ik alles terug en krijg ik aan het systeemvak een foutmelding: "Er is een probleem opgetreden met uw
videokaartdriver ... waardoor windows niet meer werkte...." of zowiets (foutmelding kan ik niet overtypen, is drekt weg...)
Volgens Windows noemt mijn grafische kaart "nVidia GeForce 9800 GTX+"".
Volgens een onderdeel dat is ge�nstalleerd bij de driver in het scherm: Aan persoonlijke voorkeuren
aanpassen > Beeldscherminstellingen > Tabblad "VGA Information" van MSI noemt mijn kaart:
"MSI NX9800GTX (nVidia GeForce 9800 GTX+)", maar ik snap niet wat die "NX" er in doet.
En op de doos en de msi website noemen ze mijn kaart: "N9800GTX PLUS-2D512-OC"
Volgens de doos ondersteunt hij OpenGL versie 2.1 maar als ik een programma als Piriform Speccy
draai dan zegt hij dat mijn grafische kaart tot versie 3.0 ondersteunt.
Nog zo iets is dat volgens de doos en Speccy en andere bronnen hij DirectX 10 ondersteunt.
Maar ik heb gekeken in "Diagnostisch hulpprogramma voor DirectX" en die zegt dat ik DirectX versie 11 heb draaien.
Als ik dan in het "NVIDIA-configuratiescherm" kijk (op bureaublad rechtermuisknop en dan NVIDIA-Configuratiescherm)
ga naar "Systeeminformatie" zegt hij daar dat ik DirectX 10 heb draaien, ditzelfde bij de hulpprogramma's van mijn geluidskaart (Realtek HD Audio Manager).
In bijlage:
- heb ik de foutmelding die ik krijg als ik runescape speel gezet, samen met de door Windows aangeraden oplossing.
- heb ik ook alles wat ik van mijn grafische kaart terugvond gezet.
- heb ik screenshots van alle dergelijke informatie van het NVIDIA-configuratiescherm
Windows Update vindt een nieuwere driver voor mijn grafische kaart, een nvidia driver.
Als ik een driverupdate zou doorvoeren, moet ik dat dan via Windows Update, de nvidia website (automatisch driver scannen)
of via de MSI (Micro Systems International) website?
Ik speel bijna geen spelletjes, alleen runescape, zou het misschien aan een fout in runescape kunnen liggen?
Ik heb deze foutmelding nu voor de eerste keer gezien.
Nu krijg ik hem iedere keer als ik runescape start, speel, afmeld, ...
MSI koopt de "verwerkingskern" van nvidia en plaatst die op hun eigen kaarten.
Hoe installeren mensen in de winkel eigenlijk grafische kaarten, met cdrom?
Eigenlijk, als ik een echte grafische kaart heb van het merk nvidia,
ik plaats die in mijn PCI Express slot en start men computer op,
zou Windows die dan zelf kunnen installeren via Windows Update?
En zo ja, worden dan ook hulpprogramma's (zowals die tabbladen die MSI en NVIDIA installeert
bij beeldscherminstellingen en NVIDIA-configuratiescherm) ook mee ge�nstaleerd?
Of wordt dan enkel en alleen de driver ge�nstalleerd?
Het is een heel ingewikkeld probleem en ik weet niet waar het aan licht.

Het kan aan de MSI driver / NVIDIA driver, DirectX, OpenGL, hulpprogramma's, aan het spel zelf en aan zoveel liggen.
Kunnen jullie mij helpen ????

Bijlagen
-
Informatie Grafiche kaart - details.jpg94 KB · Weergaven: 67
-
Windows Foutmelding Videohardware.jpg74,8 KB · Weergaven: 58
-
Oplossing Windows Foutmelding Videohardware.jpg89,1 KB · Weergaven: 62
-
NVIDIA-Configuratiescherm.jpg96,5 KB · Weergaven: 43
-
MSI tabbladen in beeldscherminstellingen.jpg94,7 KB · Weergaven: 43