Grafische kaart voor me computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxMarnixx

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
Hallo!

Heb pas een nieuw spel gekocht om uit te vinden dat me laptop dit niet goed aankan. ): Tijd voor een nieuwe desktop dus! Ik heb besloten hem te laten bouwen door mensen die daar verstand van hebben, in plaats van een kant en klare te kopen.

Maar ik moet wel zelf bepalen wat voor grafische kaart ik erin wil hebben. Hier zijn de (recommended) settings die dit spel nodig heeft;

Graphics: NVIDIA GeForce 8800 512 mo ou ATi Radeon HD 3800
RAM: 3072
CPU: Core 2 Duo 2.66 GHz
DirectX: 9.0c

De processor en RAM bepalen is geen gigantisch probleem geweest, maar van de grafische kaarten heb ik een stuk minder verstand.

Daarom zou ik graag aan jullie vragen of jullie voor mij eentje kunnen vinden.
Ik weet verder niet of een NVIDIA of ATi kaart beter zijn, dus dit laat ik aan jullie over.
Liefste zoek ik dus een grafische kaart die iets beter is dan de settings daarboven, maar moet toch niet te duur worden!

En om toch zeker te zijn dat ik een goede processor heb gepakt, zal ik hem hier even posten zodat jullie kunnen zien of hij wel goed genoeg is, aangezien ik daar ook niet 100% zeker van ben. ^^' Dit laatste stukje hoort niet in dit forum, maar ik hou 't liever op 1 thread.

AMD Phenom™ II X3 Triple-Core Processor
Phenom II X3 720 'Black Edition' (2.8GHz, 95W, 1.5MB total dedicated L2 cache, 6MB L3 cache, 4000MHz HyperTransport™ bus, socket AM3)
Volgense de AMD site is deze €145,--

Of zou ik beter deze kunnen nemen?

Energy Efficient AMD Phenom™ II X4 Quad-Core Processor
Phenom II X4 905e (2.5GHz, 65W, 2MB total dedicated L2 cache, 6MB L3 cache, 4000MHz HyperTransport bus, socket AM3)
Prijs: €175,--

Bedankt voor jullie tijd. :D

En welk spel gaat het precies om? Welke onderdelen heb je nodig? Wat is je budget?

Spel is Aion: Tower of Eternity. In principe heb ik alle onderdelen nodig, maar als ik me processor/grafische kaart/RAM weet, zoeken die mensen daar zelf geschikte moederborden/geluidskaarten/etc. bij die goed genoeg zijn. Ik moest van hun wel eerst zelf dus een grafische kaart uitzoeken.
Me budget voor de hele computer ligt rond de 600~700 euro.

Als ik jou was zou ik een ATI HD4870 nemen. Ik ben zelf ook van plan Aion te gaan spelen, en ik denk dat die videokaart het goed aankan. Verder zou ik je aanraden om de AMD x3 720 te nemen of een x4 945 (stukje duurder). Deze hebben namelijk hogere kloksnelheden, wel handig in games. :)

Editje: als je 145,- betaald voor die x3 720 Black Edition wordt je trouwens wel afgezet ;) http://tweakers.net/pricewatch/231952/amd-phenom-ii-x3-720-black-edition.html

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt! Ik ga denk ik de x4 945 nemen; als je het doet, moet je het ook goed doen vind ik. :P En zo veel verschil in prijs zit er ook weer niet in. En dan kan ik ook makkelijker dingen opzoeken op de aionwiki. :D
Over grafische kaarten weet ik verder helemaal niets, dus ik verwacht dat het dan wel goed zou zitten met die ATI HD4870. Maar als ik dan hier zoek staat er een hele lijst van HD4780's, hoe weet ik dan welke ik moet hebben? o:
Als er iemand met nog een ander ideetje is, is die ook welkom.

Ik heb om eerlijk te zijn geen idee hoeveel geld de rest kost (kast, geluidskaart, voeding, moederbord etc.), dus ik weet ook niet precies hoeveel in nou aan die grafische kaart en processor uit kan geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan