grafische kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Voor een vriend van mij heb ik een computer opnieuw geïnstalleerd op basis van dual boot: een ME en een XP. De computer is een Asus, moederbord zou Tusc heten, het is een "Barebone Terminator". Celeroncomputer met 1000Mhz processorkracht en 256mb geheugen. Ik had alles geïnstalleerd, na heel, heel veel gezoek de drivers voor grafische kaart en analoog modem gevonden. In de tussentijd de computer verschillende keren opgestart. Alles werkte perfect, tot ik de computer weer opstartte, en klonken "lange" beeps (voortdurend) en er kwam totaal geen tekst van opstart en post op het beeldscherm. In beep info gekeken maar ik zag nergens een dergelijk patroon dat maar doorging met beepen: lang-lang-lang-enzovoorts. Ik ben naar de winkel van de maker (Mycom) gegaan. Daar zou ik op een wachtlijst komen voor hulp. En hoewel er geen diagnose was vermoedde ik toch dat het de grafische kaart was (SiS300 onboard). En omdat je een videokaart alleen kan vervangen door een nieuwe PCIkaart (geen AGP) te installeren heb ik dat gedaan. De beeps was aanvankelijk weg maar ik had nog steeds geen beeld. Inmiddels zijn de beeps weer terug
Ik vermoed ook dat er geen doorstart van de computer is, ik hoor althans niet het opstart geluid van Windows. Aan de leds kan ik niets zien, behalve dat ze aan zijn.
Er zijn twee pci slots, het analoge modem zat in de ene, Mycom raadde het mij aan het te verhuizen naar de andere (dichterbij bij de processor) en de grafische driver aan de buitenkant bij de kastombouw. De grafische kaart is een GeForce FX5200 PCI van AOpen.
Wat er nu nog fout kan zijn is dus het geheugen of de processor neem ik aan.

Weet er iemand wat er aan de hand is?

sgrav000

opgelost!

Het lag aan het sdram geheugen dat kapot gegaan was. Nieuwe module geplaatst. Alles werkt nu.

sgrav000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan