Grafische kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smucked

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2012
Hoi,

Ik heb deze laptop die ik nu gebruik 3 weken geleden gekocht en kreeg foutmeldingen telkens als ik Adobe premiere pro wilde opstarten of Counter strike Source. De foutmelding was gerelateerd aan de videokaart. Omdat ik 3 weken geleden een welkomsmail heb gehad van HP met daarin netjes een website voor drivers heb ik de mail erbij gepakt en de drivers gedownload. Zodra ik dus de gedwonloade drivers wilde installeren kreeg ik de melding dat mijn laptop niet voldeed aan de minimale eisen. Dus ik naar de Mediamarkt. Die man heeft het gefixed, maar het duurde meer dan 2 uur, terwijl hij zei dat hij het gewoon via de website heeft gedownload en geinstalleerd.. (of hij had het heel druk en dergelijke, maar ik kon haast niet geloven dat alleen het downloaden en installeren van die driver 2 uur moest duren.)

Nu kreeg ik dus argwaan, en ging ik kijken via een extern programma welke grafische kaart nu op mijn laptop stond. Deze geeft aan dat ik nu een Intel(R) HD Graphics Family heb geinstalleerd.
Nu keek ik naar de specificaties van mijn laptop en naar mijn laptop zelf want die heeft er een sticker van dat ik Radeon Graphics zou moeten hebben. Misschien is het wel hetzelfde en heeft de Mediamarkt het wel goed opgelost, maar ik ben hier niet zo in thuis, dus ik weet het niet zo goed.

Toch zou ik graag even willen horen of het dan wel klopt.. Ik zie namelijk ook een Intel logo staan i.p.v een Radeon logo.

Als het zo is dat ik dus wel een foute grafische kaart erop heb staan, hoe los ik dit dan op? (en aub met makkelijke uitleg.. zoals bovenstaand te lezen is ben ik niet al te snugger in deze zaken.)

Thanks!

Dit is dus de laptop in zijn geheel (voordat jullie het mij vragen haha): http://tweakers.net/pricewatch/296178/hp-pavilion-dv6-6b41ed.html#tab:info

Laatst bewerkt:
Ik zie me daar al aankomen.
" maar mevrouw de grafische kaart klopt toch?"

daar heb ik dan weinig op in te brengen. Ik wil eerst weten of de grafische kaart wel of niet klopt.. en het liever nog zelf oplossen als dat niet zo is. Als de grafische kaart klopt, is mijn probleem ook opgelost namelijk :)! De laptop doet het namelijk prima, alleen van de grafische kaart heb ik argwaan gekregen. Het kan heel goed zijn dat alles gewoon klopt, maar ik wil het even zeker weten.

je videokaart klopt wel, maar je hebt er twee in je laptop zitten.
De intel HD3000 is energiezuinig en kun je voor lichte werkzaamheden gebruiken, daarintegen is de 6770M stukken krachtiger.

ik denk dat je kunt schakelen tussen deze kaarten door het energieplan te veranderen, klik op het plaatje van de accu in je taakbalk en daar krijg je een schermpje om tussen energieplannen te kiezen.

en hoe zie ik welke grafische kaart nu aan het werk is dan? Ik heb namelijk mijn laptop altijd op maximale prestaties staan..

In apparaatbeheer zie je een lijst van de grafische kaarten die op dat moment actief zijn onder beeldschermadapters

Kan ik de intel niet gewoon verwijderen? (stomme vraag vast).. dan heb ik alleen nog maar de krachtige over tohc?

Ik zie ze trouwens beide staan in de lijst, maar het zegt niet welke nu actief is... ik kan ze nog beide uitschakelen..

Ik heb nu de intel uitgeschakeld!

Nu zit ik (neem ik aan) op de Radeon.. alleen het scherm is beetje raar.. heb hem al op 1280 x 1024 gebracht.. waar kan ik deze kaart nu updaten? ik denk dat dat nodig is..

Laatst bewerkt:
Nee, je moet ze niet uitschakelen.
waneer ze beide actief zijn moet je de drivers van de fabrikant gewoon moeten kunnen installeren.
ook mag het spelen van games dan geen enkel probleem zijn.

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij,

Heb je vraag even in de juiste sectie gezet :thumb:

Ik zie alleen nergens een optie waar ik kan selecteren wanneer ik welke kaart wil gebruiken.. ook niet bij energiebeheer.. Ik heb de Intel nu weer opnieuw ingeschakeld, sinds die schermresolutie veel beter is..
ik kan op google ook niets vinden over hoe je moet switchen naar je andere grafische kaart...

heb net via AMD gerpobeerd de driver te downloaden en heb gekozen voor de optie AMD Driver Autodetect. Hij gaf precies de grafische kaart aan wat jij zei, zodra ik het heb gedownload en dan wil installeren krijg ik weer de volgende error...: AMD error.JPG

@Modag sorry.. en bedankt :)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Bij mij alleen een nvidea kaart kan ik dit in stellen en dan bij 3d ,denk dat het bij ati niet anders is dus probeer eens rechtmuisknop op bureaublad en dan neem aan ati catalistcenter (of zoiets) en kijk of daar 3d bij staat en daar kan je volgens bij de kaart aan de programma's koppelen.

en hoe zie ik dan dat er ook daadwerkelijk bij dat programma gebruik wordt gemaakt van die videokaart? Ik snap er echt niets van.. Ik denk dat ik terug ga naar de Mediamarkt. Dit is echt al te moeilijk voor mij haha.

Ik heb wel al iets gedaan, weet niet of het goed is: AMD..jpg

Trouwens, hier kan ik telkens wel maar 1 programma in kwijt, dus ik denk dat dit het ook niet is..

Hopelijk is de servicedesk van Mediamarkt morgen open, dan ga ik daar heen... moet er toch ook al heen voor de laptop van mijn vriendin.. Piep HP laptops. Nooit meer :)

Hoi,

Welke heb je veranderd de onderste? zo ja zal deze nu de ati kaart gebruiken zo gaat dat ook met de bovenste proberen

Hoi,

Welke heb je veranderd de onderste? zo ja zal deze nu de ati kaart gebruiken zo gaat dat ook met de bovenste proberen

ja ik heb de onderste toegevoegd, maar zoals ik al zei ik kan maar 1 ding tegelijk erin zetten, wat betekend dat ik iedere dag 20x moet wisselen zodat het programma dat ik wil gebruiken wordt geopend met die Radeon grafische kaart.. het is ronduit belachelijk.. Mediamarkt gaat er maar voor zorgen dat die Radeon kaart de standaard grafische kaart wordt, ik heb hem gekocht voor gaming en editting, ik ga niet en photoshop, premiere pro en verschillende games telkens wisselen in die grafische lijst.. Dan hadden ze dat wel erbij mogen vermelden, dan had ik zeker niet voor deze laptop gekozen..

Maar bedankt voor de reacties

Hoi,

Oke succes, zijn vandaag toch ook open;) ik had ook geen Hp gekozen maar dat is napraten:D

Helaas niet, het is eerste pinksterdag, dus vrijwel alles is gesloten.. las dat de Mediamarkt morgen wel met aangepaste tijden geopend was, maar weet niet of dan de reperatie centrum geopend is :).. dus morgen eerst even bellen voordat ik erheen ga!

Ik laat wel weten hoe en wat zodra ik weer meer weet.. ik laat de vraag nog even op niet opgelost, misschien dat iemand toevallig ook AMD radeon heeft :)!

Oh, waar woon jij?

Misschien kan ik daar dan even heen met de auto als het dichtbij is :)! :P ben beetje ongeduldig met wachten tot HELEMAAL tot morgen.

Hihi ,

Woon in echt en mediamarkt Roermond is de dicht bijzijnde is dit te doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan