Grafische kwaliteit van games verslechterd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Casjebasje

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2007
Berichten
408
Hoi,

Ik heb gister de televisie van beneden (16:9) boven neer gezet, en heb daardoor mijn oude televisie (4:3) vervangen. Op de nieuw televisie zijn de games (XBOX 360-console) minder scherp. Ik heb al met de instellingen van de televisie (enkel via de blauwe afstandsbediening-knop) en met de instellingen van de XBOX 360 (4:3 of 16:9) zelf wat dingen uitgeprobeerd, maar ik krijg het beeld niet scherper, het is nogal blokkerig...

Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik heb helaas geen model-informatie van beide TVs (huidige en voormalige)...
 
LCD of beeldbuis (CRT)?
Is het formaat van de 'nieuwe' groter?

Wat mij namelijk is opgevallen is dat het beeld wat bijv. een Xbox 360 uitstuurt het best te bekijken is op een LCD tv. Na de aanschaf van de Xbox 360 heb ik, toen de 360 naar boven moest van mijn pa, een LCD tv gekocht. Dit aangezien ik op mijn toenmalige CRT scherm geen bal zag, alles was wazig en onscherp.
 
LCD of beeldbuis (CRT)?
Is het formaat van de 'nieuwe' groter?

Wat mij namelijk is opgevallen is dat het beeld wat bijv. een Xbox 360 uitstuurt het best te bekijken is op een LCD tv. Na de aanschaf van de Xbox 360 heb ik, toen de 360 naar boven moest van mijn pa, een LCD tv gekocht. Dit aangezien ik op mijn toenmalige CRT scherm geen bal zag, alles was wazig en onscherp.
Het is een beeldbuis en het formaat van de 'nieuwe' is inderdaad groter, dus het is precies wat jij zegt. Is een LCD-scherm de enige oplossing..?
 
Je kan de diverse aansluitingen proberen. Hangt er een beetje vanaf hoeveel en welke aansluitingen er op de tv zitten.
Normaal gebruiken de meeste mensen: Geel (video) - Rood/Wit (geluid) eventueel i.c.m. de SCART adapter.
Als het mogelijk is sluit de 360 dan aan via Composiet, dat zijn die 3 andere kleuren die aan de andere streng zitten (Rood - Blauw - Groen). Voor het geluid gebruik je dan nog steeds de Rood/Wit kabels van de andere streng. Hierdoor worden de kleuren gescheiden en dat geeft een hogere beeldkwaliteit.

Maar inderdaad het verschil tussen een beelbuis tv en een lcd is erg groot. Zelf heb ik op mijn kamertje een Samsung LE26RB82 staan. Dergelijke tv's kan je nu rond de 300 zeker op de kop tikken. Is gewoon HD-Ready en geen Full-HD, dat was toen ik deze kocht ook niet te betalen. Mijn Samsung was toen nog +- 600 Euro, dan zijn de prijzen toch mooi gezakt in die jaren. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan