Grafische weergave Age of Mythology slecht

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Mijn dochter heeft nu haar eigen pc en daarmee hoop ik dat de mijne niet meer voor spelletjes wordt gebruikt. Alleen is de beeldkwaliteit van Age of Mythology Gold Edition nu niet mooi meer (ze speelt niet via internet). De introfilmpjes zijn prima, maar het spelbeeld is hoekiger en de 3D weergave is dan niet goed. Ik heb alle specs hetzelfde ingesteld als bij mijn eigen pc en zaken wijzigen (bv resolutie) verslechtert alleen maar. Alle hardware is volgens de testprogramma's compatible en werkt goed.
Het is een HP Slimline met XP-SP2, Pentium M 1.7, geheugen 1578Mb, on board video Intel (R) 82915G/GV/910GL 128MB en een Graphic Accelerator. Alles zit ruim boven de minimumeisen die het spel volgens de doos vereist. (Mijn eigen pc met XP was pentium4 3.0 met 256 geheugen en ook 128Mb videogeheugen). De Intel Graphic Accelerator geeft onder 3D-instellingen wel mogelijkheden om in te stellen, maar termen als 'flip' en 'blip' en 'forceren' van weergaveinstellingen zeggen mij niets. Weet iemand een oplossing?

Hoi,

denk dat je deze drivers moet downl. en install.

Grtz.

Dank voor je reactie.
Ik vraag me af: de drivers die je adviseert zijn van 2005 en de PC is van later datum. Ook zijn de laatste vier codecijfers lager dan van de huidige driver. Installeer ik dan geen drivers die juist ouder zijn?

Dank voor je reactie.
Ik vraag me af: de drivers die je adviseert zijn van 2005 en de PC is van later datum. Ook zijn de laatste vier codecijfers lager dan van de huidige driver. Installeer ik dan geen drivers die juist ouder zijn?

Sorry,......maar dan denk ik dat het idd. geen zin heeft?
Misschien weet iemand nog raad.

Grtz.

Dat hoop ik. In ieder geval bedankt voor de moeite!

Het probleem is nog niet opgelost.

Zijn er nog andere mensen die enig idee hebben hoe je dit kunt oplossen. Op mijn pc ziet het beeld er prima uit, bij haar niet. Wel het filmpje vooraf, maar het spel zelf niet.
De instellingen van de pc's zijn identiek en de gebruikte hardware is compatible. Mijn pc heeft een pentium 4 3.0 en die van haar een pentium M 2.75 en dat moet volgens 'iedereen' ruim voldoende zijn. Mijn pc heeft 500 intern geheugen en die van haar zelfs 1000 geheugen. De videokaarten (bij haar on-board, bij mij een vijf jaar oude ATI Radeon) hebben beide 128mb geheugen. Volgens de handleiding op de game (van Microsoft) zijn de specs van haar pc meer dan voldoende. Wie weet raad?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan