Grand Theft Auto 4 PC - Traagheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

soundtrack

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2010
Beste Mensen,

Ik heb onzettend last van het traagheid van GTA4.

Ik heb volgens mij wel een redelijk nieuwe krachtige pc.

Voorzien van laatste drivers etc :

Hierbij wat benchmarks specs :

CPU - Intel Core Quad Q9550 2,83 GHZ
RAM - 4,0 GB
Video - Sapphire ATI Radeon HD5450 1024MB DX11
OS - Windows 7 Ultimate 64 Bits
Sata 500 GB HDD

Laatste drivers zijn geinstalleerd.

Hierbij mijn benchmark gta game :

Statistics
Average FPS: 6.12
Duration: 36.93 sec
CPU Usage: 30%
System memory usage: 65%
Video memory usage: 68%

Graphics Settings
Video Mode: 1680 x 1050 (60 Hz)
Texture Quality: High
Texture Filter Quality: High
View Distance: 32
Detail Distance: 70

Hardware
Microsoft Windows 7 Ultimate
Microsoft Windows 7 Ultimate
Video Adapter: ATI Radeon HD 5450
Video Driver version: 8.14.10.700
Audio Adapter: Luidsprekers (2- Z-10 USB Speaker)
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9550 @ 2.83GHz

(Misschien een min-puntje , maar ik haal binnen mijn windows omgeving voor aero prestaties een score van 3.7)

testsn.png

Ik vind het ook niet echt een kaart die geschikt is om GTA IV op te spelen. Doe eens een test op ' www.canurunit.com '. Selecteer de game in het lijst, en laat de test draaien.

Sterker nog, als de specificaties hieronder kloppen, is het een aardige bottleneck voor de rest van het systeem.

the Radeon HD 5450, is said to feature 80 Stream Processors, a GPU clock of 650 MHz, a 64-bit memory interface, and 1GB of GDDR3 memory set at 1600 MHz. The Radeon HD 5450 will come as a low-profile card boasting a passive cooling solution and will have D-Sub, DVI and HDMI outputs. This card should be announced next week and cost under 50 Euro.

Laatst bewerkt:
je videokaart is inderdaad niet krachtig genoeg...
hij krijgt ook maar een 3,7 bij prestatie index...

als gta lekker wilt spelen zul je een andere videokaart moeten halen...

Ik vind het ook niet echt een kaart die geschikt is om GTA IV op te spelen. Doe eens een test op ' www.canurunit.com '. Selecteer de game in het lijst, en laat de test draaien.

Sterker nog, als de specificaties hieronder kloppen, is het een aardige bottleneck voor de rest van het systeem.

Vreemd , Ik kom namelijk met recommended erover heen :

naamloossf.png

Dat komt omdat hij niet kijkt naar wat voor kaart het precies is. De videochip is niet snel genoeg. Er zit wel genoeg geheugen op, en hij ondersteunt inderdaad de goede shadermodels enz.
Zie het als een auto. Hij checkt of er een motor inzit, banden erop enz. Hij checkt alleen niet hoe snel die motor is, en of je er eigenlijk wel de snelweg mee op kan (en dat kan je dus niet);).

Dat komt omdat hij niet kijkt naar wat voor kaart het precies is. De videochip is niet snel genoeg. Er zit wel genoeg geheugen op, en hij ondersteunt inderdaad de goede shadermodels enz.
Zie het als een auto. Hij checkt of er een motor inzit, banden erop enz. Hij checkt alleen niet hoe snel die motor is, en of je er eigenlijk wel de snelweg mee op kan (en dat kan je dus niet);).

In ieder geval bedankt voor alle reacties. Dan is het tijd volgens mij voor een nieuwe videokaart. Welke raden jullie mij aan~Mijn budget is ongeveer 150 euro.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan