Grand Theft Auto III sloom???

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pablo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Pablo

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2000
Ik heb GTA III en voldoe aan de minimumeisen: Pentium III 600, 256 MB geheugen (ik heb overigens Windows XP Pro). De auto's rijden erg traag, schokkerig. Ik weet dat de aangeraden hardware Pentium III 700 is, maar ik ga geen nieuwe computer voor een spel kopen.

Zijn er mensen die het spel wel op een Petium III 600 of lager lekker kunnen spelen? Wat kan ik doen om het spel vloeiend te laten lopen? Zijn er instellingen mogelijk? Of moet ik op een volgende computer wachten?

Welke videokaart heb je eigenlijk? Misschien moet je ff nieuwe drivers installeren. Het komt er iig op neer dat als je een TNT2 ofzo hebt, GTA3 sowieso niet erg goed zal draaien...

Als je een nVidia-kaart hebt zijn hier de nieuwste te halen voor Win XP: http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_44.03

Laatst bewerkt:
Ik heb volgens mij:

(in apparaatbeheer staat dat bij BEELDSCHERMADAPTERS)

NVIDIA RIVA TNT2 Model 64 / Model 64 Pro

Ik ben nu in de war, want jij schrijft over NVIDIA of TNT2 en ik lees bij mij beide. Lekker als je een spel koopt en dan er achterkomt dat het niet goed werkt. Niemand geeft je geld terug!

waarom koop je geen playstation2 of 3 toch tikje goedkoper en de spellen ook ik heb ook gta3 op ps2 tikje wachten zo gepiept...

Ik heb GTA 3 op mijn pentium 3 @ 500 mhz prima draaien met een gf 2 mx 400 kaartje

Geplaatst door Pablo
Ik heb volgens mij:

(in apparaatbeheer staat dat bij BEELDSCHERMADAPTERS)

NVIDIA RIVA TNT2 Model 64 / Model 64 Pro

Ik ben nu in de war, want jij schrijft over NVIDIA of TNT2 en ik lees bij mij beide. Lekker als je een spel koopt en dan er achterkomt dat het niet goed werkt. Niemand geeft je geld terug!

Dat is een TNT2, alleen dan een langzamere variant. Het komt er op neer dat je systeem wel aan de minimum eisen voldoet, alleen dat je daar nix van mag verwachten. Upgraden van de hardware is het enigste dat de prestaties op zal krikken.

Hoef ik alleen de videokaart te vervangen voor betere prestaties? Hoe duur is zo iets?

Geplaatst door Pablo
Hoef ik alleen de videokaart te vervangen voor betere prestaties? Hoe duur is zo iets?

Een beetje videokaart heb je vanaf een Euro of 60. Maar daarmee alleen zal je amper snelheidwinst merken.

Een beetje videokaart heb je vanaf een Euro of 60. Maar daarmee alleen zal je amper snelheidwinst merken.

Geplaatst door DarkZen
Ik heb GTA 3 op mijn pentium 3 @ 500 mhz prima draaien met een gf 2 mx 400 kaartje

Ik denk dat je het wel aan het spelen krijgt als je een betere videokaart koopt. Met een GF4MX op PCI loopt et op mijn p3 500 prima.

Misschien is het een idee om Vice City te kopen. Die is net wat minder zwaar...

Geplaatst door meelman

Ik denk dat je het wel aan het spelen krijgt als je een betere videokaart koopt. Met een GF4MX op PCI loopt et op mijn p3 500 prima.

Misschien is het een idee om Vice City te kopen. Die is net wat minder zwaar...

Maar welke resolutie en met alle detail vol open?

Geplaatst door Muurhond

Maar welke resolutie en met alle detail vol open?
Ik weet het zo niet omdat ik die kaart niet meer heb, maar als ik mezelf goed ken liep hij op 800x600x16 met de details vrij laag. (drawing distance minimaal)

Geplaatst door meelman

Ik weet het zo niet omdat ik die kaart niet meer heb, maar als ik mezelf goed ken liep hij op 800x600x16 met de details vrij laag. (drawing distance minimaal)

Mjah, als je daar al mee tevreden bent, kan je wellicht zo'n kaartje kunnen overwegen op zo'n peeceetje. Ik zou toch voor een nieuw systeempje sparen. Zo duur hoeft een nieuwe, beetje pc ook weer niet te zijn.

Geplaatst door Muurhond

Mjah, als je daar al mee tevreden bent, kan je wellicht zo'n kaartje kunnen overwegen op zo'n peeceetje. Ik zou toch voor een nieuw systeempje sparen. Zo duur hoeft een nieuwe, beetje pc ook weer niet te zijn.
idd. Kijk op marktplaats of ricardo.nl eens naar een systeempje. Daar is voor weinig geld best wat leuks te koop...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan