graphic drivers instaleren lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter yavar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

yavar

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2005
hoi

ik heb net Vista Ultimate geinstalleerd.
ik probeer net mijn video dirvers te instaleren maar dan krijg ik de volgende foutmelding:

210385361.jpg

en ik denk niet dat het aan vista ligt want hetzelfde probleem had ik ook met windows xp !!

kan iemand mij helpen?
alvast bedankt !! :thumb:

Hallo !

Welke Vista-versie heb je geinstalleerd ?

De 6000 (RTM) versie zou de drivers automatisch moeten vinden.

De beta-versie's hadden nogal wat problemen met software-drivers, met de beta2 heb ik nog steeds niet alles werkend,

Als je de Vista Upgrade Advisor: http://www.microsoft.com/windowsvista/getready/upgradeadvisor/default.mspx draait krijg je een melding over welke software Vista zelf kan installeren en welke je ergens anders moet zoeken.

De melding in je screenshot geeft trouwens aan dat je MOBO-chipsetdrivers niet (volledig) geinstalleerd zijn. Vandaar waarschijnlijk dat het onder XP ook niet lukte.

Greetz,

Harry.

Ik interpreteer de melding heel anders: Er is blijkbaar nu een andere dan de standaard VGA driver geinstalleerd (waarschijnlijk via automatische herkenning), terwijl je probeert je VISTA danwel XP drivers te installeren die de fabrikant ter beschikking stelt.

Start de PC dus op in VGA modus, want dat vereist het installatieprogramma vlgs. de melding. Ik neem aan dat Vista die optie ook ondersteunt, net als XP als je bij het opstarten F8 doet. Start daarna (dus draaiend met de standaard VGA driver) pas de installatie van deze driversoftware.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik interpreteer de melding heel anders: Er is blijkbaar nu een andere dan de standaard VGA driver geinstalleerd (waarschijnlijk via automatische herkenning), terwijl je probeert je VISTA danwel XP drivers te installeren die de fabrikant ter beschikking stelt.

Start de PC dus op in VGA modus, want dat vereist het installatieprogramma vlgs. de melding. Ik neem aan dat Vista die optie ook ondersteunt, net als XP als je bij het opstarten F8 doet. Start daarna (dus draaiend met de standaard VGA driver) pas de installatie van deze driversoftware.

Succes,

Tijs.

ja maar ik kan zoals je al zei in Vista niet in VGA modus opstarten :(

Dan naar apparaatbeheer, je grafische kaart aangeven en kiezen voor bijwerken (of hoe dat ook heet in Vista). Daar dan kiezen voor standaard VGA (dus niet zoiets als supervga 800x600 of dergelijk).
Nadat dat goed is ingesteld de driver installeren waar het je eigenlijk om te doen is.

Succes,

Tijs.

Dan naar apparaatbeheer, je grafische kaart aangeven en kiezen voor bijwerken (of hoe dat ook heet in Vista). Daar dan kiezen voor standaard VGA (dus niet zoiets als supervga 800x600 of dergelijk).
Nadat dat goed is ingesteld de driver installeren waar het je eigenlijk om te doen is.

Succes,

Tijs.

ik heb het bijgewerkt en nu staat er gewoon zoals je op de printscreen ziet standaard VGA maar als ik probeer om de software te instaleren dan krijg ik weer hetzelfde bericht !!! :(

210901596.jpg

Laatst bewerkt:
Dat is teleurstellend. Ik denk dat je aan alle voorwaarden voldaan hebt nu.

Hopelijk komt er een andere driver uit met een beter werkend installatieprogramma erbij. Mijn ideeën zijn nu op, helaas.

Tijs.

De melding in je screenshot geeft trouwens aan dat je MOBO-chipsetdrivers niet (volledig) geinstalleerd zijn. Vandaar waarschijnlijk dat het onder XP ook niet lukte.

Greetz,

Harry.
Had je hier al naar gekeken? als je een Via of nVidia chipset hebt, heb je eerst de drivers ervoor nodig, daarna kun je de software voor de grafische kaart pas installeren, de AGP of PCI-e poortdrivers zitten daar namelijk in, die moest ik bij mij ook eerst installeren, alvorens het ging werken.

Over welk moederbord praten we hier?

Had je hier al naar gekeken? als je een Via of nVidia chipset hebt, heb je eerst de drivers ervoor nodig, daarna kun je de software voor de grafische kaart pas installeren, de AGP of PCI-e poortdrivers zitten daar namelijk in, die moest ik bij mij ook eerst installeren, alvorens het ging werken.

Over welk moederbord praten we hier?

ik heb net de drivers geinstaleerd maar als ik daarna de software probeer te insaleren, krijg ik zo´n blauw scherm die je ook bij windows 98 kreeg en dan start mijn pc opniuw op

ik heb net de drivers geinstaleerd maar als ik daarna de software probeer te insaleren, krijg ik zo´n blauw scherm die je ook bij windows 98 kreeg en dan start mijn pc opniuw op

:confused: Welk merk en type moederbord heb je?
Je kunt niet de drivers voor XP ervoor gebruiken, je hebt ze voor Vista nodig.

he psst
kijk http://ati.amd.com/support/driver.html daar eens dan op vista klikken 32/64 bit wat je maar hebt en downloaden maar en als je niet de grafische kaart heb die er tussen staat doe je maar die er dichts er bij in de buurt komt ;) heb ik ook gedaan werkt perfect :thumb: :thumb:

hee no problem man :P ben blij om te helpe :P:thumb: :thumb: :D

Als je de Vista Upgrade Advisor: http://www.microsoft.com/windowsvista/getready/upgradeadvisor/default.mspx draait krijg je een melding over welke software Vista zelf kan installeren en welke je ergens anders moet zoeken.
Ik hoop dat je probleem met de gegeven adviezen is opgelost. Maar had je nu wel of niet de Vista Upgrade Advisor gebruikt om je systeem vooraf door te laten lichten? Of heb je het alsnog gedaan naar aanleiding van het advies van Harry Snor? Je krijgt dan namelijk een vrij uitgebreide rapportage over alle aspecten van je systeem en de Vista comptabiliteit ervan.

Ik hoop dat je probleem met de gegeven adviezen is opgelost. Maar had je nu wel of niet de Vista Upgrade Advisor gebruikt om je systeem vooraf door te laten lichten? Of heb je het alsnog gedaan naar aanleiding van het advies van Harry Snor? Je krijgt dan namelijk een vrij uitgebreide rapportage over alle aspecten van je systeem en de Vista comptabiliteit ervan.

ik had de scan al voor dat ik Vista ging instaleren uitgevoerd en ik had geen problemen met het instaleren van mijn videokaart.

enige probleem was mijn netwerkkaart en dat heb ik al opgelost dus dan zou hij die drivers gewoon moeten instaleren en ik hoor geen blauw scherm te krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan