Graphics Aperture Size

Status
Niet open voor verdere reacties.

flip2

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Hallo
Ik heb een Asus P4C800-E moederbord waarin je in de bios de Graphics Aperture Size kan instellen die nu op 32MB staat.
Mijn vraag is: waar staat Graphics Aperture Size voor en hoe hoog moet de goede instelling zijn als je een videokaart met 512MB geinstlleert heb ??

Flip

Als ik het niet fout heb, is dat gewoon het onboard chipje dat als eerste je video gegenereert heeft. Als jij al een kaart erin hebt zitten is deze functie nutteloos!

Ik zal het een beetje (proberen) uit te leggen. Want de meeste videochipje's hebben standaart 32mb videogeheugen.

Laatst bewerkt:
Sorry Probleempjes, dat klopt totaal niet. Hoe zou het dan zijn met een moederbord, die geen onboard videokaart heeft? Hier vind je in het Bios ook de AGP Aperture size.

Hier een stukje uitleg van Microsoft:

AGP Aperture Size
Ook treft u hier de optie AGP Aperture Size, welke in te stellen is op 64, 128 of 256 MB. Deze waarde bepaalt hoeveel intern geheugen de grafische kaart in beslag mag nemen. Voor grafische kaarten die zelf 256 MB aan boord hebben is deze BIOS-optie zinloos, maar voor grafische kaarten met minder intern geheugen kunt u behoorlijke snelheidswinst behalen door de waarde van de Aperture Size gelijk te schakelen met de hoeveelheid geheugen die op de grafische kaart aanwezig is.
Bron;
http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/techniek_techniek/grotebeurtpc.aspx

Kortom met videokaarten, die zelf ook geheugen hebben maar weinig, kan het een invloed hebben om het in te stellen.

Sorry Probleempjes, dat klopt totaal niet. Hoe zou het dan zijn met een moederbord, die geen onboard videokaart heeft? Hier vind je in het Bios ook de AGP Aperture size.

Hier een stukje uitleg van Microsoft:

Bron;
http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/techniek_techniek/grotebeurtpc.aspx

Kortom met videokaarten, die zelf ook geheugen hebben maar weinig, kan het een invloed hebben om het in te stellen.

Als het de chip op het moederbord is die als eerst (zonder kaart) de video's rendert. Dan heeft het weinig zin om aan te passen omdat hij er in dit geval een kaart in heeft. Als hij hierbij ook nog eens de onboard chipje activeert dan kan (gaat) het problemen leveren

Sorry, je quote niet goed gelezen ;)

Bedankt voor de uitleg, elke dag wordt men wijzer.

Gr. Flip

Hallo
Dus als ik het goed begrijp, 4GB ram in de computer waarvan 3GB voor Win XP een videokaart van 16MB en een Graphics Aperture Size instelling van 256MB maakt als volg het volgende: 3GB wergeheugen, 16 + 256 totaal 272MB videokaart en het overigge RAM geheugen is nutteloos ???

Heb ik het goed zo ?????

Flip

In dit geval wel ja even kort door de bocht, anders een 64-bits windows versie gebruiken, die kan veel meer geheugen adressen, gebruiken dus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan