Graphics flink achteruit / DVD vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

ijsbeer121

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2002
Sinds kort heb ik het probleem dat 3D applicaties niet echt geweldig meer lopen.
Een simpel spel als Counter-Strike wat altijd geweldig soepel op 100FPS liep, heeft nu last van framedrops als ik bijvoorbeeld door smoke heen loop, voorheen had ik dat nooit...
Verder ben ik van 3798 marks van 3DMark03 naar 2222 gegaan.... flinke achteruit gang als je het mij vraagt. Die 3798 zal vast al niet geweldig zijn, maar in ieder geval liep Counter-Strike toen een stuk soepeler, ook schokken GTAIII en GTA Vice City een stuk meer.
Wie weet wat dit kan zijn? Ik heb nooit aan instellingen lopen klooien, heb laatst de nieuwste software voor mn videokaart gedownload (Asus Radeon 9600XT 128MB) Verder de laatste updates, ook voor de virusscanner, recentelijk gescant, ook met Ad-Aware en Spybot...
Weet iemand hoe dit in ene kan, of wat ik kan proberen om de prestaties wat omhoog te krikken?
Het gaat hier om een Pentium 4 2.8GHZ 800Mhz FSB / 512MB Dual Channel / 9600XT 128MB / Windows XP Professional SP2 met alle updates.

Verder gaat het rippen met me 12x NEC DVD brander vrij traag. Hij moet iets van 12x kunnen lezen, maar het begint op iets van 2x en loopt op tot iets van 4 / 5x... is dit normaal?
Ik ripte laatst een DVD met DVDShrink dat ging met 5.5MB per seconde... komt dat doordat de hardeschijf niet sneller weg kan schrijven (zowel op m'n 80 en160GB Maxtor 7200RPM 8MB Cache)??

Ik weet alleen antwoord op vraag 2 over de brander.

Dat hij zo langzaam ript hebben ze zelf ingesteld.

Als je een firewire update doet ken je op volle snelheid rippen.

Kijk op www.herrie.org voor firewire updates.

Maak btw wel een backup van je NEC bios. ;)

Succes

Geplaatst door T._de_vries
Ik weet alleen antwoord op vraag 2 over de brander.

Dat hij zo langzaam ript hebben ze zelf ingesteld.

Als je een firewire update doet ken je op volle snelheid rippen.

Kijk op www.herrie.org voor firewire updates.

Maak btw wel een backup van je NEC bios. ;)

Succes

firewire?? je bedoeld firmware? Of niet? HEt is gewoon een interne 8x brander... die ook leest.
En het lijkt me sterk dat ze 12x als specificatie opgeven en hem vervolgens op 5x instellen....
Hij is op een apart IDE kanaal met een ATA100 kabel aangesloten.
Verder staat dit op de site:

NEC 2510 Ritek DL firmware and latest NEC 2500A test-firmware!

For the people wanting to burn the RITEK DL discs on their 2510, there's a special patch available:

For people with 2.0x on their 2510: 2.06 (2100@25x0, riplock removed, RPC1, RITEK DL support!)
Windows version
DOS version

For people with 2.1x on their 2510:
2.16 (2100@25x0, riplock removed, RPC1, RITEK DL support, DL bitsetting!)
Windows version
DOS version
RiData Dual Layer media can be bought from DDVD for only € 8,99

Lijkt inderdaad iets met die riplock, maar ze hebben het over "For People with 2.1x on their 2510?" maar mijne gaat wel harder dan 2.1x, en hoe maak ik een backup van me vorige firmware? Vervalt dan de garantie? Dan laat ik het wel zo

Iemand verder nog tips m.b.t. het videoprobleem? Die vind ik van groter belang ATM

Laatst bewerkt:
Agja, ik bedoel natuurlijk Firmwire. :D :o

Maare, je garantie vervalt inderdaad bij een bios flash die niet van de fabriekant zelf is. :(

Geen tips meer wat betreft mn videokaart?

Ik heb nu in ene in Counter-Srike met de Vertical Sync uit ipv een stabiele 100FPS nu steeds tussen de 100-250 FPS... maar in smoke dropt ie nog steeds naar de 30....

"Maak btw wel een backup van je NEC bios. "

Hoe doe je dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan