goed om te horen Tristan dat je modden wel ziet zitten, en dat je geen geld met je eerste game wilt verdienen.
want dat maakt t allemaal een stuk makkelijker zoals ik al eerder zei. en dat je even je specs vermeld is goed, maakt
dat we voor moderne games kunnen kiezen waar je mee aan de slag kunt gaan.
zelf weet ik niets van coden en scripten, ben een echte mapper (leveldesigner).
ook leuk om te horen dat je de game niet persee wilt samen spelen, hieruit maak ik op dat je dus voor een single player mode
gaat en dat is precies wat ik nu ook leuk vind. mp speel ik nooit, en ik maak dus ook geen mp maps/mods.
moet nu nog enkel even weten voor wat voor soort game je wilt gaan, zelf ben ik een echte fpshooter fan en maak dus ook
enkel sp fpshooter mods. zal hieronder even een linkje naar mijn website geven, daar kun je links vinden naar al mijn sp-mappacks
en sp-mods, die ik maakte met veel verschillende fpshooter games. de laatste 7 jaar ofzo ben en met de game Half Life2 (HL2, en episode 1+2)
aan de slag geweest. en zoals Firstorm boven al zei is de Source engine ook uitermate geschikt voor modden en mappen. de Sourde engine
is de engine waarop HL2 draaid en het is een erg gebruiks vriendelijke engine met een uitermate handige editor. natuurlijk kost t een paar
weken minstens om te leren werken ermee, maarja, dat is met elk programma zo. Heb zelf in 2002 een tijdje met de unreal (UDK) gewerkt en
die is ook erg goed, zeker de gratis UDK van nu. Maar, om je beter te kunnen helpen raad ik je aan om dan toch maar voor de Source engine
te kiezen want die ken ik nu echt door en door. mocht je dus voor source modden kiezen dan moet je wel de game HL2 of 1 van de episodes
hebben, en geinstalleerd hebben. normaal kun je ook met een copy (torrent) van een game werken, maar niet in t geval van HL2 daar die
draaid onder Steam. of beter gezegt, je moet steam hebben om over de editor te kunnen beschikken, en alle andere modden tools.
tegenwoordig kun je HL2 en de beide episodes heel goedkoop aanschaffen daar t al oude games zijn. dus mocht je die of eentje ervan nog
niet hebben dan raad ik je aan dat aan te schaffen, al was t maar zodat je de game zelf kunt spelen want die zijn erg goed. en tevens ben je
dan in staat om de vele honderden zo niet duizenden mappacks en mods te kunnen spelen, (ook die van mijzelf).
mocht je niet voor een fpshooter mod willen gaan maar een andere game soort in gedachten hebben dan is dat ook prima hoor. je moet echt
kiezen wat je zelf wilt, want het is heel erg belangrijk dat je er erg lol in hebt omdat je honderden uren erin zult moeten steken. en dat lukt
niet wanneer je de gamesoort al niet leuk vind.
laat me dus nog even weten of je voor een fpshooter sp-mod wilt gaan, zoniet, wat dan wel voor game soort?
en zoja, zie je t dan zitten om met HL2 of de episodes aan de gang te gaan?
wil je niet mijn game keuze "opdringen", en daarom zal ik je nog even wat andere game namen geven waarmee je ook erg goed kunt modden;
Far Cry(1), Crysis 1+2 (crytek engine), unreal (elke versie kan)(UDK), Call of Duty (elke versie kan, GTKRadiant engine), oudere games als
Soldiers of Fortune 2 en Medal of honor draaien ook op de GTKRadiant.
en zo zijn er nog wat anderen, maar moet je eerlijk zeggen dat ik met al die games al heel lang niet meer heb gewerkt, dat was tussen 1999
en 2005, dus weet daar niet zoveel meer van. HL2 is nu echt mijn ding, maar laat dit je keuzen niet beinvloeden!!
dus, antwoord alsjeblieft nog even op;
-wat voor soort game je wilt gebruiken, en wat voor soort mod je dus wilt maken, fps, role playing, etc?
-wil je een sp of mp mod maken?
-misschien ook wel handig om te weten is hoeveel tijd je er denkt in te kunnen en willen steken. een flinke mod maken
kost al gauw een jaar of meer (werk zelf gemiddelt 2,5 jaar aan 1 mod). maar je kunt ook denken aan een zeer kleine
mod die 3 maanden tijd kost ofzo.
hoor graag je antwoord.
en leeftijd speelt geen rol hierbij, ben zelf 49 jaar, maar ken een hoop modders en de jongste daarvan is 14, dus dat maakt
echt niets uit. t is handig als je engels kunt lezen (voor de vele tutorials maar het is geen must).
leon
mijn website, (geen mooie, maar t geeft weer wat ik allemaal gemaakt heb);
http://www.leon.triplebit.nl/