gratis 3d game maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxtristan

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2012
ik wil een gratis 3d game maken weet iemand hoe of een progamma mag met codes zijn en progammeer taal zijn maar dna graag met tuturail:o

ik kan je hiermee zeker helpen, maar dan moet ik wel even wat dingetjes weten.

t belangrijkste is, wil je de game daarna verkopen en eraan verdienen, of wil je m gewoon gratis online beschikbaar stellen voor
vrienden en anderen? ik vraag dit omdat je dan aan modden (modificeren) zou kunnen denken. doe dit zelf al een dikke 10 jaar en t
is echt fantastisch. modden wil zoveel zeggen als dat je de engine en editor van een bestaande game gebruikt en alles wat in die game zit,
(figuurtjes, geluiden, effecten etc etc etc) je kunt dan heel eenvoudig de meest fantastische games zelf maken zonder echt verstand te
hebben van coden, scripten en dat soort dingen. je kunt ook zelf echt dingen toevoegen al wordt t dan al wat moeilijker.
je kunt hier dan geen geld voor vragen, maar je kunt t wel gratis verspreiden.

wil je er echt geld mee verdienen, en een fantastische 3D game maken dan moet je rekenen op echt heeeeel veel werk, minstens een jaar
lang. hangt een beetje van de game af, wil je echt een grote game maken reken er dan op dat je echt meer mensen nodig hebt die met je
samen werken en dan duurt t nog minstens een jaar of 2 a 3 eer je klaar bent.
dus t beste is om te modden, t is ook een mooie leerschool voor indie game development (zelf games maken).

voor ik verder dingen uitleg en over engines en editors begin hoor ik dus graag eerst even je antwoord op deze vraag.
kan je wel wat voorbeelden laten zien van wat allemaal mogelijk is met modden, werk zelf aan mijn 5de grote HL2 ep2 sp-mod,
je kunt hier filmpjes en screen en info ervan zien, mocht je geinteresseert zijn;

http://www.moddb.com/mods/episode-3-the-closure

wat voor game heb je trounwens in gedachten?
een fpshooter, een role playing game, turn base game?

groetjes,
leon

Ik heb even Unreal engine gebruikt en dem het is wel even werk maar het resultaat is wel mooi!

http://www.unrealengine.com/

Een goed, handige community hebben ze daar!
Maar zoals SPY zei als je echt een groot spel wilt maken kan het wel even duren tenzij een team hebt die er constant mee bezig is.

Veel plezier!

Code:
ik kan je hiermee zeker helpen, maar dan moet ik wel even wat dingetjes weten.

t belangrijkste is, wil je de game daarna verkopen en eraan verdienen, of wil je m gewoon gratis online beschikbaar stellen voor
vrienden en anderen? ik vraag dit omdat je dan aan modden (modificeren) zou kunnen denken. doe dit zelf al een dikke 10 jaar en t
is echt fantastisch. modden wil zoveel zeggen als dat je de engine en editor van een bestaande game gebruikt en alles wat in die game zit,
(figuurtjes, geluiden, effecten etc etc etc) je kunt dan heel eenvoudig de meest fantastische games zelf maken zonder echt verstand te
hebben van coden, scripten en dat soort dingen. je kunt ook zelf echt dingen toevoegen al wordt t dan al wat moeilijker.
je kunt hier dan geen geld voor vragen, maar je kunt t wel gratis verspreiden.

wil je er echt geld mee verdienen, en een fantastische 3D game maken dan moet je rekenen op echt heeeeel veel werk, minstens een jaar
lang. hangt een beetje van de game af, wil je echt een grote game maken reken er dan op dat je echt meer mensen nodig hebt die met je
samen werken en dan duurt t nog minstens een jaar of 2 a 3 eer je klaar bent.
dus t beste is om te modden, t is ook een mooie leerschool voor indie game development (zelf games maken).

voor ik verder dingen uitleg en over engines en editors begin hoor ik dus graag eerst even je antwoord op deze vraag.
kan je wel wat voorbeelden laten zien van wat allemaal mogelijk is met modden, werk zelf aan mijn 5de grote HL2 ep2 sp-mod,
je kunt hier filmpjes en screen en info ervan zien, mocht je geinteresseert zijn;

http://www.moddb.com/mods/episode-3-the-closure

wat voor game heb je trounwens in gedachten?
een fpshooter, een role playing game, turn base game?

groetjes,
leon

ik hoef er niet mee te verdienen. ik ben al blij als ik een game heb ik hoef het niet eens zelf te delen
maar dat stukje over modden wil ik wel.

game maker heb ik al alleen ik vindt die niet goed :)
(Windows 7) - Wallpapers4Desktop.com 056.jpg
mooie bureaublad achtergrond.

en nog iets ik ben nog niet echt oud rondt de 10-14 leeftijd zeg ik niet
maar ik heb veel verstand van progammeer codes
ik ben een klein pc nerdje
website's maken
programma's maken enz.
ik wou nu eens spellen
weet ook veel over windows enzo

windows 7 professional user
1,5 tb harde schijf
1 gb video kaart
4 gb RAM
hp pavilion p62002-nl

Laatst bewerkt door een moderator:
sorry snap niet echt wat je achtergrond en je pc specificaties te maken hebben met het maken van een game...

er zijn al een aantal sugesties gedaan zoals het modificeren van een bestaand spel Unreal engine 3.0 etc
ook valve kan worden gemodificeerd met de source engine ga daar anders eens mee aan de slag

wil je een flash spelletje maken dan zul je flash moeten leren
zelfde geld voor java

ik had het tegen spy en pc info voor de lol begrijp dat dan als je mijn handtekening leest

+ ik wil een programma waar ik 3d games mee kan maken
:o

goed om te horen Tristan dat je modden wel ziet zitten, en dat je geen geld met je eerste game wilt verdienen.
want dat maakt t allemaal een stuk makkelijker zoals ik al eerder zei. en dat je even je specs vermeld is goed, maakt
dat we voor moderne games kunnen kiezen waar je mee aan de slag kunt gaan.

zelf weet ik niets van coden en scripten, ben een echte mapper (leveldesigner).
ook leuk om te horen dat je de game niet persee wilt samen spelen, hieruit maak ik op dat je dus voor een single player mode
gaat en dat is precies wat ik nu ook leuk vind. mp speel ik nooit, en ik maak dus ook geen mp maps/mods.

moet nu nog enkel even weten voor wat voor soort game je wilt gaan, zelf ben ik een echte fpshooter fan en maak dus ook
enkel sp fpshooter mods. zal hieronder even een linkje naar mijn website geven, daar kun je links vinden naar al mijn sp-mappacks
en sp-mods, die ik maakte met veel verschillende fpshooter games. de laatste 7 jaar ofzo ben en met de game Half Life2 (HL2, en episode 1+2)
aan de slag geweest. en zoals Firstorm boven al zei is de Source engine ook uitermate geschikt voor modden en mappen. de Sourde engine
is de engine waarop HL2 draaid en het is een erg gebruiks vriendelijke engine met een uitermate handige editor. natuurlijk kost t een paar
weken minstens om te leren werken ermee, maarja, dat is met elk programma zo. Heb zelf in 2002 een tijdje met de unreal (UDK) gewerkt en
die is ook erg goed, zeker de gratis UDK van nu. Maar, om je beter te kunnen helpen raad ik je aan om dan toch maar voor de Source engine
te kiezen want die ken ik nu echt door en door. mocht je dus voor source modden kiezen dan moet je wel de game HL2 of 1 van de episodes
hebben, en geinstalleerd hebben. normaal kun je ook met een copy (torrent) van een game werken, maar niet in t geval van HL2 daar die
draaid onder Steam. of beter gezegt, je moet steam hebben om over de editor te kunnen beschikken, en alle andere modden tools.
tegenwoordig kun je HL2 en de beide episodes heel goedkoop aanschaffen daar t al oude games zijn. dus mocht je die of eentje ervan nog
niet hebben dan raad ik je aan dat aan te schaffen, al was t maar zodat je de game zelf kunt spelen want die zijn erg goed. en tevens ben je
dan in staat om de vele honderden zo niet duizenden mappacks en mods te kunnen spelen, (ook die van mijzelf).

mocht je niet voor een fpshooter mod willen gaan maar een andere game soort in gedachten hebben dan is dat ook prima hoor. je moet echt
kiezen wat je zelf wilt, want het is heel erg belangrijk dat je er erg lol in hebt omdat je honderden uren erin zult moeten steken. en dat lukt
niet wanneer je de gamesoort al niet leuk vind.

laat me dus nog even weten of je voor een fpshooter sp-mod wilt gaan, zoniet, wat dan wel voor game soort?
en zoja, zie je t dan zitten om met HL2 of de episodes aan de gang te gaan?
wil je niet mijn game keuze "opdringen", en daarom zal ik je nog even wat andere game namen geven waarmee je ook erg goed kunt modden;
Far Cry(1), Crysis 1+2 (crytek engine), unreal (elke versie kan)(UDK), Call of Duty (elke versie kan, GTKRadiant engine), oudere games als
Soldiers of Fortune 2 en Medal of honor draaien ook op de GTKRadiant.
en zo zijn er nog wat anderen, maar moet je eerlijk zeggen dat ik met al die games al heel lang niet meer heb gewerkt, dat was tussen 1999
en 2005, dus weet daar niet zoveel meer van. HL2 is nu echt mijn ding, maar laat dit je keuzen niet beinvloeden!!

dus, antwoord alsjeblieft nog even op;
-wat voor soort game je wilt gebruiken, en wat voor soort mod je dus wilt maken, fps, role playing, etc?
-wil je een sp of mp mod maken?
-misschien ook wel handig om te weten is hoeveel tijd je er denkt in te kunnen en willen steken. een flinke mod maken
kost al gauw een jaar of meer (werk zelf gemiddelt 2,5 jaar aan 1 mod). maar je kunt ook denken aan een zeer kleine
mod die 3 maanden tijd kost ofzo.

hoor graag je antwoord.
en leeftijd speelt geen rol hierbij, ben zelf 49 jaar, maar ken een hoop modders en de jongste daarvan is 14, dus dat maakt
echt niets uit. t is handig als je engels kunt lezen (voor de vele tutorials maar het is geen must).

leon

mijn website, (geen mooie, maar t geeft weer wat ik allemaal gemaakt heb);
http://www.leon.triplebit.nl/

ik neem aan dat je geen zin meer hebt om de game te maken, of geschrokken bent
van hoeveel werk dat inhoudt. geeft niets hoor, dat gebeurt met de meeste mensen die
een game wilde maken.

mocht je toch nog interesse hebben laat dan weer even wat van je horen hier,
hoe dan ook,
succes,

leon

Ik wil nog steeds wel een game maken
alleen ik wil zoiets maken als de cliënt van habbo
Geen retro
maar wel zoiets
Of iets zoals Sims
Ik hoop dat je me ver.der der kan helpen maar alvast bedankt dat je,me al zo ver heb geholpen

O ja het mag ook zoeits al minecraft zijn

Ik heb genoeg tijd aangezien ik graag achter mijn pc zit speel meestal minecraft dat over die mobs maakt mij ook niet zo erg uit

je zou een minecraft mod kunnen maken, dat is erg gemakkelijk, dan gebruik je alles wat in de game
zit en maak je daarmee gewoon je eigen wereld. over habbo weet ik weing, ken t wel maar heb t nooit
gespeeld. het maken van zulk soort games is ook iets anders daar t online is en met een ander soort
engine werkt.

leon

ok ik doe die minecraft mod wel
leg wel eff uit hoe:o
minecraft lievelings spel:d

weet dus zelf niets van minecraft modding, heb de game zelfs nooit gespeeld daar t niet direct mijn ding is,
maar dat geeft niet. heb even rond gekeken en wat dingen gevonden die t uitleggen. hieronder zal ik je eerst
een video laten zien die t een beetje uitlegt hoe je de zaken moet opzetten;

http://www.youtube.com/watch?v=nefrQHZRpr0

hier is een filmpje van hoe de editor te werk gaat, dus hoe je zelf een minecraft
map/level kunt maken;

http://www.youtube.com/watch?v=G74rVv6CbJI

en hier is een forum dat speciaal voor minecraft modden is opgezet, hier kun je echt alles vinden wat je wilt
weten om aan de slag te kunnen. ondanks dat t een makkelijke game is om mee te modden, reken er wel
op dat je toch even een paar dagen bezig bent om ermee te leren omgaan. modden is nooit iets wat je
even in een uurtje leerd, t kost altijd een paar weken om echt ergens mee te kunnen modden, maar t is
zeker de inspanning en tijd waard, dat beloof ik je!!)

http://www.minecraftforum.net/forum/56-mapping-and-modding/

sorry als dit opeens ontzettend veel werk lijkt, en je er opeens de lol niet meer vanin ziet. maar dat is
altijd zo wanneer je een nieuw programma leerd. dus gewoon niet opgeven en gewoon beginnen, en blijven
doorgaan,

succes,
leon

Ik blijf zin houden n bedankt meschien als ik klaas ben vraag ik voor een ander spel
Bedankt

ok gedaan goed gelukt kan je me ook helpen me een fps shooter waar jij goed in bent
alvast bedankt

ja, dat kan ik wel. maar heb je wel alles gelezen wat ik boven geschreven heb want daarin heb ik alles
al uitgelegt en een paar vragen gesteld.
dus lees even (opnieuw desnoods) wat ik op 28 juli schreef en geef daarop dan even antwoord want
anders moet ik dat alles opnieuw gaan uitleggen en dat heeft weinig zin.
dus, even dat opnieuw lezen graag en dan even antwoorden op wat ik vroeg, anders kan ik je niet
verder helpen, en dat doe ik graag.

leon

Laatst bewerkt:
dus, antwoord alsjeblieft nog even op;
-wat voor soort game je wilt gebruiken, en wat voor soort mod je dus wilt maken, fps, role playing, etc?
-wil je een sp of mp mod maken?
-misschien ook wel handig om te weten is hoeveel tijd je er denkt in te kunnen en willen steken. een flinke mod maken
kost al gauw een jaar of meer (werk zelf gemiddelt 2,5 jaar aan 1 mod). maar je kunt ook denken aan een zeer kleine
mod die 3 maanden tijd kost ofzo.

fps hoother
mod
genoeg

dat is mooi, omdat ik daarvan het meeste weet.
nu moet je me nog even zeggen welke game je voor je mod wilt gebruiken en of je een sp of mp mod
wilt maken. een mod maak je dus met alle assets (spullen) die in een game zitten. zelf heb ik de laatste
7 jaar enkel nog met de fps HL2 (Half Life2) sp-mods gemaakt, deze game is hier uiterst geschikt voor,
maar je kan in wezen zowat iedere fps game kiezen, (voor zowat iedere fps game is de editor en andere
tools beschikbaar gesteld).

dus, welke game heb je in gedachten, en wil je sp of mp?

leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan