gratis! (3jaar lang)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraag me af waar voor de KPN de catch zit, want in deze barre tijden doet niemand iets voor niets.
Zeker niet een bedrijf wat wat zulke verliezen heeft gemaakt de afgelopen jaren.
Bovendien, wie betaald dit eigenlijk?
Dat moet wel de gewone klant zijn met een ADSLaansluiting, waarvoor we dan feitelijk teveel betalen.

...misschien dat ze over drie jaar een mooie regeringsopdracht binnenslepen in het kader van Onderwijs.
Voor een aantal scholen zal dit echter worst wezen, die zijn zeer geholpen met dit aanbod.
Enne...KPN is nu eenmaal een bedrijf...

Idd zijn de scholen geholpen, maar waarom moet ik daarvoor betalen.
KPN heeft een monopoliepositie in deze.
Het complete net is hun eigendom.
Daar heb ik dus wel bezwaar tegen.

Volgens mij gaat dit dus niet om alle scholen van nederland. De KPN zou er beter aandoen, ook in de 'kleine' plaatsen ADSL beschikbaar te maken zodat ook de scholen daar eindelijk eens een normale internet aansluiting kunnen krijgen tegen een geringe vergoeding.

Volgens mij draait dit allemaal weer om het verkijgen van 'bandbreedte' op de ADSL lijn, je krijgt namelijk natuurlijk veel toegewezen als je veel 'klanten' hebt en als je iets gratis beschikbaar stelt heb je natuurlijk snel veel klanten. Missen de andere providers natuurlijk lekker weer de slag.

Dat zou idd heel goed kunnen, want volgens Europese regelgeving moeten ze deze beschikbaar stellen en wordt er verdeelt op basis van gebruik en is het dus heel slim om een zo maximaal mogelijk gebruik te creeren.
Daarmee hebben we de CATCH voor de KPN gevonden.

Het streven van KPN is een dekking van 85 % van Nederland met ADSL - dus de poorten gaan niet voor iedereen open. Laten ze daar idd wat aan doen maar dit is wel een andere discussie.
"Het is ook in het belang van KPN dat de werknemers en klanten van morgen maximaal gebruik maken van ICT in werken en leven. Om dit mogelijk te maken investeert KPN € 25 miljoen per jaar. Een investering in de combinatie ICT en onderwijs komt uiteindelijk iedereen in Nederland ten goede." zegt KPN zelf.

Dat ik mee moet investeren in de toekomst van onze jeugd vind ik geen probleem ( ik betaal ook mee voor veiligheidssystemen in de supermarkt en voor kwaliteitsverbetering van de publieke omroepen- om eens een paar zijstraten te noemen; toch steel ik nooit en kijk ik alleen naar sport).

Dat ze een mooi verhaal vertellen, dat is natuurlijk te verwachten, maar de verborgen agenda dat is waar het om gaat.
Ze proberen alleen om bandbreedterechten te krijgen om straks anderen van de markt te drukken.

Dit zie ik toch niet echt bij supermarkten en publieke zenders gebeuren.

Ondanks dat ik het een goed idee vind om scholen hiermee te helpen, voel ik meerdere politieke addertjes onder het gras woelen. Een verkapte poging tot het rustig stemmen van de zogenaamd regerende mensen om kpn weer terug meer vrij spel te verlenen?
Ik zeg ja.:(

Ik vind dit de zoveelste messteek voor de scholen die niet over een breedband internetverbinding hebben
Het budget voor de scholen is gelijk aan alle andere scholen.
De kosten voor deze scholen is veel duurder omdat er een FlatFee verbinding moet komen, deze lijntjes zijn erg duur.
Nu gaan onze vrienden van de KPN de scholen "belonen" met een gratis internetverbinding, heb je geen ADSL dan mag je wel gebruik maken maar er staat een kostenplaatje van € 7800 per jaar tegenover. Wil je dit met de subsidie doen wat het ministerie geeft, dan moet je een school hebben van 840 leerlingen.

Onder de motto kunnen de scholen het geld beter besteden voor andere doeleinden, wordt het voor deze scholen alleen maar duurder.

Als de KPN lef en een hart voor goed ICT onderwijs heeft, zorgen ze ervoor dat juist de scholen die NIET over een breedband internetverbinding hebben gratis internet kunnen beschikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan