Gratis draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

audirs4

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2009
Ik wil draadloos-internet van on-line aanschaffen. Toen ik belde met de helpdesk van On-line werd mij verteld, na mijn opmerking dat ik Eur.4/mnd. "duur"vondt, eens te kijken op een forum daar er wel andere mogelijkheden (gratis??) zijn.
Nu zou ik graag willen weten wat voor andere mogelijkheden er zijn?

Groeten,
Martin

Neem een provider.
Haal een draadloos router.
Verbind je router met de Livebox.
En je hebt draadloos internet.
Hoef je geen 4 euro per maand te betalen.

Macfreak64

Gratis draadloos internet is alleen mogelijk als je mee kan surfen op bijvoorbeeld de aansluiting van je buren als die dat hebben. Tot zo ver ik weet zijn er (uiteraard) geen gratis aanbieders van draadloos internet. Wat eventueel ook nog een mogelijkheid is is dat als je mobiel internet op je telefoon hebt je telefoon als modem te gebruiken. Dit doe ik bijvoorbeeld met mijn Nokia N95 SE.
Ook was er ooit eens sprake van een aanbieder die de lucht in zou gaan met gratis internet maar ga er dan maar vanuit dat je een hele zooi reclame te verwerken krijgt. Er is de laatste jaren heel veel geld uitgegeven door providers om hun netwerken te verbeteren en snelheden omhoog te krijgen en dat moet terug verdiend worden dus vergeet het maar.

@macfreak.....neem een provider? Ja, tuurlijk maar die krijg je niet cadeau en betaal je nog steeds voor je aansluiting en dat was nou net niet de bedoeling als ik dit zo lees.

Laatst bewerkt:
Werd gezegd dat hij gratis internet wil hebben?
Dat heb ik niet kunnen lezen.
Hij vroeg om een oplossing om gratis draadloos te internetten via Online.
En de helpdesk heeft gezegd dat dat 4 euro per maand kost, maar dat hij wel wist
dat er gratis alternatieven waren. Je betaalt dus alleen de aanschaf van de router.

Ik snap het probleem niet zo. Je kunt in plaats van je computer op je internet aansluiting een draadloze router aansluiten. De provider weet niet wat er op de aansluiting is aangesloten. Er zijn al draadloze routers voor 7,5 euri op bv marktplaats.
Als je ook elders in de wereld gratis toegang tot internet wilt kun je een Fonera aanschaffen. Dan heb je voor 30 euri een router die je thuis kunt aansluiten. Je internet verbinding wordt dan wel draadloos aan de buurt beschikbaar gesteld via een apart LAN. Je kunt de bandbreedte verlagen om te voorkomen te zorgen dat mensen alleen mail lezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan