Er zijn inderdaad veel shoppingcards beschikbaar. Maar ik heb hiermee nog geen (goede) ervaringen. Ik kocht enkele maanden geleden nog een shoppingbasket aan, maar dat was een complete ramp. Veel van die paketten worden in USA of Australië gemaakt. Ze zijn meestal niet bepaald euro-vriendelijk.
Ik kijk voor shoppingbaskets eerder in de richting van Paypal Shops, Ebay winkels en andere goedkope e-commerce providers. Om dit soort shops dan te integreren in een website kan je werken met xml-feeds, ajax-scripts, java-applets of gewoon een iframe waarop je de producten van je e-shop toont. Meestal wordt dat allemaal haarfijn uitgelegd op de sites van deze aanbieders. Zelf een complete e-shop hosten is steeds een dure optie. Alleen al omdat je een SSL certificaat nodig hebt, en die alleen kost 250 €/jaar.
Een cms zou niet meer moeten doen dan goed integreren met tal van dergelijke third party services: forum services, e-commerce services, poll services, kalender-services, guestbook-services, picture-galleries, enz ... je hebt werkelijk voor alles een aantal goede en gratis aanbieders ..