Gratis en volledig nederlandstalig CMS

Status
Niet open voor verdere reacties.
In dit geval misschien toch even een vraag bij de moderator neer leggen of dit toch mag.
N.b. anders wil ik wel een bericht starten om mensen te wijzen op een mooie en gratis CMS :)
Voor kleine sites lijkt me dit een zeer mooi en gebruikers vriendelijk programma.

Laatst bewerkt:
Voor kleine sites lijkt me dit een zeer mooi en gebruikers vriendelijk programma.

thx! Dat is het inderdaad volgens vele gebruikers. In 10 maanden werd het CMS in 11 talen vertaald, waaronder Chinees, Hebreeuws en Grieks. Ik wil dit forum en zijn lezers de kans geven om het beter te leren kennen. Maar mag dat? Dat is de vraag....

Welnee, als je via www.google.nl zoekt op "free cms" zie je als één van de eerste lijnen: "Pieter's blog ,....". Dat is het CMS waarover het hier gaat...

oeieoeieoeieoeieoeieoei, hoe cryptisch allemaal...

Zo werkt google niet, google houdt ook rekening met eerder zoek opdrachten, de volgorde kan dus bij iedereen (iets) anders zijn.

Ik plaats gewoon een linkje, dat is handiger :D
Tip voor je home page, zet bovenaan ook ergens dat diverse talen onderrsteund worden en vermeld deze ook.

N.b. De tekst bij Step by step... "Make sure you have basic knowledge of Windows Security, IIS (Internet Information Services) and ASP. If you don't know what IIS or ASP actually means, you will not be able to install QuickerSite properly."
Zal juist voor een deel van je doelgroep een probleem zijn. Misschien handig ze te verwijzen naar een goede site hier over of zelf meer info geven. Het aanbod om ze hierbij het helpen kan je natuurlijk wel gewoon laten staan.
De tekst geeft toch een beetje ander beeld dan van home page; No IT-background or knowledgde of HTML is required! Some basic knowledge of web-related terminology can however be very useful.

Laatst bewerkt:
thx voor deze nuttige feedback. Het klopt dat "geen html kennen" enerzijds, anderzijds ervaring hebben met ASP en IIS niet echt samengaan. Het ene slaat dan uiteraard op de eindgebruiker, het andere op degene die de site wenst te installeren en te hosten. Maar zover was je ook :thumb:

De aap uit de mouw: ik zoek een Nederlandse partner om het CMS mee op de wereldkaart te zetten in Nederland. Er zijn al een vijftal Vlaamse buddies op de kar gesprongen, maar het zou leuk zijn om ook in Nederland voet aan de grond te krijgen.

De vraag is: wie doet mee? moet je een website bouwen met een CMS? Neem dan even contact op via m'n website.

Is er niet ergens een dikke vette adder? Free CMS....even gekeken maar ASP, ACCESS databases (ook lekker schaalbaar; NOT), .... volgens mij is dan alleen de script van QuickerSite werkelijk voor nop.... Voor de rest zit je vast aan dure zooi van M$.

Ook wel even zoeken naar een betaalbare hostingprovider die dit ondersteund. Het overgrote merendeel zal het vrije Apache, MySql en PHP gebruiken...op een Linux based server....

I'll stick to Joomla...

Ik testte QuickerSite op een tiental betaalbare (tussen 7 en 15 €/maand) windows hosting plannen wereldwijd. Ze ondersteunen QS tot in de fijnste details. Bovendien draait het op elke windows 98 SE, 2000, XP Pro, W2K Server, Windows 2003 Server, alle Longhorn versies en bijna alle Vista's. QS is wat dat betreft geen eendagsvlieg. Maar goed, ik hoef QS hier niet te verdedigen, in het geheel niet.

Het heeft overigens geen zin QS met Joomla of andere grootheden te vergelijken. Het heeft een andere doelgroep: kleinere websites (tussen 50 en 250 pagina's) beheerd door individuele webmasters (of een team van 2 of 3 mensen). En er zitten een aantal dingen in die je met Joomla nooit gedaan krijgt. Bijvoorbeeld een gemiddelde page-loadtime van 90 milliseconden. Een beetje uit de kluiten gewassen Joomla-sites doen er vaak meer dan een seconde over een pagina op te hoesten. Maar nu heb ik allicht op zere tenen getrapt :p

QuickerSite is zo versatiel en gefinetuned dat je gemakkelijk honderden sites kan hosten op 1 IIS server. Ik doe dit namelijk zelf. Andere hosting firma's in België, Nederland, Frankrijk en Griekenland hebben QS dan ook al "geadopteerd" als CMS voor hun kleinere hostingklanten.

Tot zover m'n lange reply op jouw korte interventie cookz.

It's not an attack!

It's only critical....waarom dan ook niet een versie voor PHP? Dat geeft je potentiele klanten meer keuzevrijheid in het kiezen van hun hostingprovider...
- 1,- /maand voor eenvoudige hosting is nog altijd 6,- minder dan jouw goedkoopste..en je pakt dan wél de hobby-bouwers met je project mee..
- 50 tot 250 pages is NIET klein.
- zorg voor een webshop-extensie....DAT trekt pas echt gebruikers...

waarom geen PHP? Ik werk al 15 jaar in Microsoft technologieën. Als je Visual Studio en SQL Server gewoon bent, valt het niet mee plots te moeten sukkelen met Notepad en phpMyAdmin. Overigens: Microsoft stelt geheel gratis Visual Web Developer (inclusief SQL Server) ter beschikking. Geen enkele andere gratis oplossing komt in de buurt van deze tool voor beginnende webdevelopers.

Hosting voor 1 euro/maand bestaat ook voor ASP(.NET) toepassingen. Maar je krijgt telkens waarvoor je betaalt. Dat geldt ook voor Joomla hosting. De tijd dat hosting op Windows servers duurder uitkomt dan Linux is stilaan voorbij. Er is nog wel een prijsverschil, maar dat moet je situeren tussen de 10 en 20%.

Wat betreft de webshop, daar volg ik je volledig. Maar ik ben niet commercieel ingesteld, dus een webshop bouwen is niets voor mij.

Op de site staat ook een linkje naar sites die gebouwd zijn met dit programma, ze geven m.i. een prima beeld van de mogelijkheden en voor wie dit programma geschikt is.

Zo'n shop moet je ook niet zelf bouwen...
Probeer eens contact te leggen met de makers van Comersus of A-shop...dat zijn vrij te gebruiken asp webshops...wellicht zijn ze wel geinterresseerd om een add-on versie voor jouw CMS te maken.

Als je een te integreren Webshop in je CMS hebt, dan heb je tenminste een tool in handen die je CMS de markt in kan dragen...

Voor Joomla en Mambo is VirtueMart het shoppingsysteem die het zo populair heeft gemaakt voor de zakelijke (betalende!) gebruikers.

En er zullen vast meer ASP webshops zijn.

Succes...

By the way...de pageload van je QS referentiesites en wat willekeurige joomla, mambo en niet gedefinieerde sites gemeten...gemiddeld genomen...géén verschil.

Er zijn inderdaad veel shoppingcards beschikbaar. Maar ik heb hiermee nog geen (goede) ervaringen. Ik kocht enkele maanden geleden nog een shoppingbasket aan, maar dat was een complete ramp. Veel van die paketten worden in USA of Australië gemaakt. Ze zijn meestal niet bepaald euro-vriendelijk.

Ik kijk voor shoppingbaskets eerder in de richting van Paypal Shops, Ebay winkels en andere goedkope e-commerce providers. Om dit soort shops dan te integreren in een website kan je werken met xml-feeds, ajax-scripts, java-applets of gewoon een iframe waarop je de producten van je e-shop toont. Meestal wordt dat allemaal haarfijn uitgelegd op de sites van deze aanbieders. Zelf een complete e-shop hosten is steeds een dure optie. Alleen al omdat je een SSL certificaat nodig hebt, en die alleen kost 250 €/jaar.

Een cms zou niet meer moeten doen dan goed integreren met tal van dergelijke third party services: forum services, e-commerce services, poll services, kalender-services, guestbook-services, picture-galleries, enz ... je hebt werkelijk voor alles een aantal goede en gratis aanbieders ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan