we verschillen allemaal van smaak en mening, en dat is ook goed.
maar om de DarkBasic nu de beste te noemen vind ik wat ver gaan, denk dat zelf toch meer aan de
Cryengine3, Unreal4, Idtech5, Unity, etc. (en deze top engines van de game wereld zijn allemaal gratis!!! pas wanneer je
echt je eigen gemaakte game ermee gaat verkopen betaal je een kleine vergoeding en soms licentie!)
maar, smaken verschillen.
nu even antwoorden op je vraag.
zelf maak ik al zo'n 12 jaar sp-mods met vele verschillende fps games. je kunt met zowat iedere fps game (andere soorten games natuurlijk ook)
mods maken, mp en sp. na de game geinstalled te hebben waarme je wilt modden hoef je enkel de editor te installen, soms zit deze al in de game
zelf, denk aan idTech games als Doom3, Quake4, etc. Anders moet men even de editor gratis downloaden van een download site. Er ziin bijna altijd
tientalle tutorial sites te vinden waarop men precies verteld hoe alles werkt zodat je zelf hele nieuwe levels kunt maken voor de game waarmee je
werkt, tevens kun je ook nieuwe modellen, textures, sound, praticles, etc toevoegen. je kunt zover gaan als je wilt, zelfs tot het maken van een
TC (total covertion), wat zoveel wil zeggen dat je enkel nog de engine en editor van de game gebruikt en verder ALLES zelf maakt.
mocht je hierover meer willen weten laat t dan maar weten, om je te kunnen helpen is het wel het beste dat je even vermeld met welke game je
dan zou willen modden, zodat ik gericht kan antwoorden.
leuk om er weer een nieuw modder bij te hebben.
weet wel, t kost veel tijd om iets behoorlijks te maken, even een leveltje maken in een middagje is er niet bij. maar, het geeft heel veel voldoening
om je eiegnwerkt je spelen, en om t zien dat honderd duizenden ook je werk spelen en waarderen!!
echt een kick, iedere keer weer.
ook leuk, als je van mp houdt, (doe ik niet maar goed), om dan je level met je vrienden te spelen.
laat t maar weten,
Leon