Gratis free antivirussoftware voor windows10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Juist die delen welke niet meegeleverd worden bij een gratis versie, zijn het die extra bescherming bieden tegen nieuwe technieken. Een kaal anti-virus doet erg weinig voor je als je slachtoffer wordt van phishing of fraude.

Overigens heb je zelfs al wil je bepaalde delen afschermen voor een bepaalde uitgave maar één definitie nodig. De definities zijn opgenomen in een bibliotheek.

Ik zou mijn reactie nog eens goed doornemen gast0205.

Overigens mensen. Vertel eens het volledige verhaal. De bewering dat een 'gratis' aangeboden programma dezelfde kwaliteit van bescherming biedt als de gekochte versies van een product, raakt kant nog wal. Het is een uitspraak van iemand die duidelijk geen enkel benul heeft over wat beveiliging nu eigenlijk behelst.
Zowel free- als betaalde versies lopen altijd achter de feiten aan.
Zodra een nieuw virus wordt gelanceerd lopen de betaalde versies ook voorlopig achter de feiten aan.

Zowel free- als betaalde versies lopen altijd achter de feiten aan.
Zodra een nieuw virus wordt gelanceerd lopen de betaalde versies ook voorlopig achter de feiten aan.

aja ??
en wat met de softwarepaketten die zeer goed scoren in de detectie van zero-day virussen in de av-test ?

Beide antwoorden komen bijna op hetzelfde neer dus hoop ik te kunnen voldoen met één antwoord.

Het in die context achter de feiten aan lopen (geen beveiliging tegen zero-day-exploits), geldt alleen in betrekking tot virussen. In de bescherming tegen fraude en phishing is het niet in die context te plaatsen. Hier wordt veel meer gebruik gemaakt van zelflerende algoritmes dan in de technieken voor virusdetectie (hoewel ook dat de laatste jaren steeds beter lukt).

Het zich blind staren op alleen maar virussen is niet meer van doen in 2016. Veel van de (financieel) geleden schade heeft andere oorzaken.

Jullie hebben beide gelijk in jullie stelling. Mik Zjegger gaat in zijn uitspraak alleen uit van oude technieken. Een anti-virus bestaat niet alleen uit een bibliotheek met definities maar ook uit algoritmes die ondersteuning bieden aan die bibliotheek. Het goed scoren in de detectie van zero-day-exploits heeft dus vaak niets te maken met de opgenomen definities.

Hopelijk kom ik een beetje samenhangend over. Ik ben net pas uit bed komen rollen.

bullguard is één der beteren in het herkennen van de nieuwste threats, net al norton.

Knipsel.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan