Gratis game engine?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordidroj

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2009
Berichten
100
Hallo forumleden,

Ik heb twee vragen:

De eerste is; ik ben bezig met het maken van een 3d model van mijn straat. Het doel hierbij is om er een game van te maken. Maar met het programmeren wil ik pas mee beginnen als mijn straat helemaal af is. Ik wil het liefst mijn hele wijk maken. Daar ben ik misschien nog wel een paar maandjes mee zoet :p Maar in de tussentijd lijkt het me wel leuk om door mijn model te lopen enzo met een random character. Is er een gratis game engine waar ik mijn 3d model in kan proppen?

Mijn tweede vraag gaat over renderen,
Als ik namelijk mijn scene render in 3d Studio Max met Mental Ray dan duurt dan ongelovelijk lang. Het resultaat wat er uiteindelijk uit komt is dan niet echt heel erg mooi ofzo. Ik bedoel, het is wel mooi, maar niet wat ik van een 10 minuten durende render zou verwachten.

Nu heb ik een spel gedownload: Just Cause 2, en de graphics zijn vele malen mooier dan mijn render. Hoe is het mogelijk dat mijn computer over 1 frame met Mental Ray heel lang bezig is, terwijl Just Cause 2 zonder problemen 25 renders per seconde maakt? (mijn FPS met Just Cause 2 is rond de 25)

Alvast bedankt!

Groet,
Jordi
 
Weet niet of het op jouw project van toepassing is,maar Crytek,de ontwerpers van Crysis,stellen hun engine gratis beschikbaar sinds augustus:
LINK
 
Mijn tweede vraag gaat over renderen,
Als ik namelijk mijn scene render in 3d Studio Max met Mental Ray dan duurt dan ongelovelijk lang. Het resultaat wat er uiteindelijk uit komt is dan niet echt heel erg mooi ofzo. Ik bedoel, het is wel mooi, maar niet wat ik van een 10 minuten durende render zou verwachten.

Nu heb ik een spel gedownload: Just Cause 2, en de graphics zijn vele malen mooier dan mijn render. Hoe is het mogelijk dat mijn computer over 1 frame met Mental Ray heel lang bezig is, terwijl Just Cause 2 zonder problemen 25 renders per seconde maakt? (mijn FPS met Just Cause 2 is rond de 25)

Dat komt omdat 3D Studio Max raytracing gebruikt om dat beeld te renderen. Dit kost veel meer rekenkracht maar zorgt ook voor een realistischer resultaat dan rasteriseren wat bijna elke real time applicatie (zoals een game) doet.
Het feit dat het er dan nog steeds minder mooi uit ziet dan jouw game is simpelweg omdat jouw model niet net zo mooi is als de modellen in jouw game :).
 
Voor je 1e vraag. Je zou kunnen kijken naar de irrlicht engine of de crytek engine 3. Ik heb ze zelf nooit gebruikt maar ze zijn beiden gratis te gebruiken. Voor irrlicht is dacht ik wel wat code nodig. Crytek heeft een sandbox omgeving, wat zeggen wilt dat je zonder code een 3d wereld kan bouwen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan