Statement
Ze zouden een keer een cd moeten uitbrengen met abandon-ware en dan kijken hoe daarop wordt gereageerd. Ik heb het dan niet over verouderde producten die de moeite van het uitbrengen niet meer waard zijn maar spelletjes waarvan de maker zelfs niet eens bekend is. Allemaal illegaal. Je mag het ook niet namaken. Vroeger had ik een prachtig 3D schaakspel voor onder DOS, het heette Cyrus en stond op een shareware-freeware CD, maker onbekend. Ook heb ik eens een leuk spelletje bij de pindakaas gekregen, Kameleon, dat komt dus nooit meer terug. Het gaat allemaal verloren. Ik vindt dat Helpmij.nl daar best wel wat milder over mag oordelen. De illegaliteit opzoeken is misschien wat anders. Wanneer het nou echt niet commercieel is dan moet het gedoogd kunnen worden.
Schrale troost: enkele tientallen jaren na de (vermoedelijke) dood van de makers of na het (ook weer vermoedelijk) overlijden van de erfgenamen is ontwikkelde software gratis te verspreiden en te gebruiken net als boeken en films. Ook Vista Ultimate. Er komt dus heel wat op ons af.