(gratis) internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

soetekg

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2001
Berichten
400
Beste collega's (en af en toe redders in de nood..)

Mijn schoonouders (73+76 jaar oud) hebben een laptopje.
Daarnaast hebben ze een kale AOW hetgeen geen vetpot is.
Mijn vraag is de volgende, ze willen natuurlijk ook internetten. Ik stel me voor dat ze een hotmailaccount nemen, maar bestaan er nog providers, die gratis internet aanbieden zodat ze zich een beetje op het web kunnen orienteren voordat ze in de jungle van abonnementen terechtkomen...??

Wie kan mij adviseren?

Dank,

Ger
 
Zonnet heeft als het goed is nog een gratis account. Weinig spam ook.

http://www.zonnet.nl/gratis/

Deze hebben mijn ouders ook. Nooit problemen en nooit meer dan ca 1 ongevraagde mail per maand

Zit nog gratis spam en virusfilter in
 
is correct

Geplaatst door Tanja1968
Zonnet heeft als het goed is nog een gratis account. Weinig spam ook.

http://www.zonnet.nl/gratis/

Deze hebben mijn ouders ook. Nooit problemen en nooit meer dan ca 1 ongevraagde mail per maand

Zit nog gratis spam en virusfilter in


is dus juist maar laat deze mensen dan wel op hun telefoon tikken letten,anders hebben we een lachende derde (kpn)
 
Ook Tiscali heeft nog een gratis abonnement. De telefoonkosten kunnen natuurlijk wel redelijk oplopen. Misschien wel iets om ze op te attenderen.
 
Zonnet is geen slechte keuze en het is daarbij ook mogelijk om de gratis account later om te zetten naar een abbonnement of ADSL.
En de mogelijkheid eenvoudig meerdere accounts aan te maken zonder voorr elk account opnieuw in te loggen.
 
Het is toch ook mogelijk om een kostenbeheer programma'tje te installeren? Of dat internet automatisch verbreekt na bv 1 uur?

Ik meen zelfs dat kpn zelf een kostenbeheer programma heeft.

Met een gewoon modem moet je uiteraard ook zelf een beetje opletten hoeveel je surft (en niet zoals mijn moeder soms de verbinding vergeten te verbreken:D )
 
Geplaatst door Tanja1968
Met een gewoon modem moet je uiteraard ook zelf een beetje opletten hoeveel je surft (en niet zoals mijn moeder soms de verbinding vergeten te verbreken:D )
Duur geintje, dan is ADSL of Kabel nog goedkoper.
 
thanx

jullie zijn allemaal weer geweldig

FF nog een vraagje [immers ik zal wel de verbinding moeten leggen] er zit nu niets op de laptop behalve outlook in W98
hoe kom ik aan de software [of is dit een blonde vraag]
 
Je hebt geen software nodig. Je kunt gewoon een inbelaccount aanmaken. Wel even het 06760 nummer opzoeken. Je kunt zelf op je eigen pc alvast een account voor hun aanmaken (emailadres)
 
Geplaatst door Tanja1968
Je hebt geen software nodig. Je kunt gewoon een inbelaccount aanmaken. Wel even het 06760 nummer opzoeken. Je kunt zelf op je eigen pc alvast een account voor hun aanmaken (emailadres)
Internet Explorer is toch wel handig als je wilt surfen, maar dat zal er ongetwijfeld opzitten.
 
tanja

het ging inderdaad om inbelsoftware

Thanx

(ik sluit hem af)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan