gratis nieuwe games downloaden via Servey sites ??

• Onderwerp starter Onderwerp starter SPY
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SPY

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
meer en meer kom ik sites tegen die de nieuwste games aanbieden, (vaak op sites waar torrents worden aangeboden, of via filmpjes op youtube).

en wanneer ik dan de link volg kom ik op een site waar je de game (schijnt) te kunnen downloaden for niets, maar, dan moet je eerst een servey doen die bestaat uit een aantal vragen.

hier is bijvoorbeeld een mooi voorbeeld;

*knip *

ik vertrouw deze serveys voor geen goud, en mocht je de bovenstaande link toch die servey willen doen dan ben ik niet verantwoordelijk voor de gevolgen.

mijn vraag is, wat is dat voor onzin??
- is het invullen van die vragen schadelijk?
- waarom doen ze dit?
- en, krijg je daarna echt toegang tot de download van de aangeboden game??

hoor hier graag meer over, misschien dat iemand er al eens in is gestonken?
want volgens mij klopt er geen bal van en is die onzin enkel bedoelt om je schade te berokkenen op welke manier dan ook.

leon

Laatst bewerkt door een moderator:
Als jij denkt dat dit niet te vertrouwen is waarom plaats je het dan bij Helpmij.nl
Daar zijn wij echt niet blij mee.
Ik heb de link onklaar gemaakt.
Plaats zoiets niet meer bij Helpmij.nl

Ik hoop dat ik dit wel mag plaatsen.

Een van de veiligste manieren om te downloaden is via Usenet. Zie hier een uitleg:

klik

Hierbij maak je gebruik van zogeheten NZB-bestanden, die door middel van een download programma binnen worden gehaald. Lees het maar eens goed door! :thumb:

bedankt voor de raad, maar ook ik ken nieuwsgroepen die goede downloads aanbieden.
en ik had inderdaad die link niet moeten plaatsen, dat was dom.
maar, mijn vraag was wat die serveys nu inhielden en gaf m daarom als voorbeeld.

misschien dat toch iemand hier meer ervaring mee heeft,
in het kort, nu de link er (terecht) niet meer is;
op zo'n download site kun je een nieuwe game (schijnbaar ilegaal) downloaden, maar, dan moet je eerst een stel vragen beantwoorden. heb dit nooit gedaan want ik weet eigenlijk wel zeker dat er een addertje onder t gras zit, wil enkel graag weten welke?

dus, wie heeft meer info over dergelijke serveys, want je ziet ze meer en meer.

leon

Lijkt me sterk dat games daar gratis aangeboden worden en bevat overduidelijk malware.

De reden dat ze dat doen is dat, net als andere vormen van internetreclame, het invullen van zo'n survey geld oplevert. Of je daarna daadwerkelijk ook iets kunt downloaden hangt van de site af. Vaak gaat het hier inderdaad om één of andere vorm van malware, dus kun je deze sites beter links laten liggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan