Gratis site maken: Waar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubbels

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2011
Hoi,

Ik wil graag gratis een eigen site maken (gwn voor hobby).
Nou had ik al een paar dingen gevonden op het internet waar je gratis je eigen site kan maken, maar ik wil graag weten voor welke ik moet kiezen.
Kan iemand mij dit vertellen?

Wil je het eerst offline maken?

Zoja:

Joomla, Op eigen pc gehost ( Localhost), Als die af is kun je hem op 000webhost.com zetten

Zonee:
Weet ik het niet.

@Tijme Heb zo'n programma gekregen waarmee je een site kan maken. Bedoel je dat ik daarmee m'n site kan maken en dan op die site kan zetten?

Byethost is 100% uptime en cPanel, en hij ondersteund alles. 000Webhost werkt niet echt goed met PHP. (Ten minste dat weet ik).

000webhost is gewoon goed met php hoor.. ik maak er toch ook hele websites in...

maar ik denk dat ie nog niet zo gevorderd is.... Ik zou webs.com aanbevelen of als je al eraring hebt dan kun je naar zymic.com of 000webhost.com gaan..

suc6

Als je een host bedoelt dan is 000webhost idd een goeie, en voor het ontwerp maakte ik een tijdje terug gebruik van NVU.

Ik heb een programma, Studio Webdesign 4.
Kan ik ook een site die ik met dat programma heb gemaakt op het internet krijgen?

jazeker, 000webhost bijvoorbeeld, je kan vanuit dat de bestanden van je site uploaden(html). en ze hadden ook een ftp server dacht ik.

Ben er totaal nieuw in, maar wat betekent bijvoorbeeld html, ftp en domeinnaam??

domeinnaam: een adress op het internet.
html: de programmeertaal die het meest gebruikt word bij het ontwikkelen van sites. html bestanden zijn dus de bestanden van de website die door de webbrowser geopend worden.

Maar als ik m'n site bijvoorbeeld op 000webhost zet, krijg ik dan een domeinnaam toegewezen?

die moet je kopen, of een gratis .tk nemen (deze heeft wat minpunten je moet 40 bezoekers ofzo).

Als je dat niet heb moet je dus het IP invullen, bijvoorbeeld http://88.182.19.20

Domeinnaam heb je al voor 2 euro per jaar.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan