"Gratis" SMTP servers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bytebite

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Hallo Helpmij'er,

Mijn probleem wordt bij diverse andere vragen deels beantwoord, maar niet geheel, het probleem blijft. Ik hoop dat ik een compleet antwoord kan vinden via deze weg:

Momenteel gebruik ik voor mijn bedrijf mail.mijnbedrijf.nl als POP mailserver en omdat ik veel vanuit huis (UPC) en vanaf een KPN-verbinding werk, kan ik op deze 2 verbindingen prima mail.upcmail.nl gebruiken als SMTP-server. Ik heb geen SMTP server via mijn domein.

Dat deze SMTP-server dit al toestaat op de KPN-verbinding is wellicht al een luxe aangezien UPC verder blokkeert om via "vreemde" verbindingen gebruik te maken van de UPC SMTP server.

Maargoed, nu het probleem: als ik buiten NL of andere lokaties mijn mail wil verzenden, vertikt hij het. De mail blijft onverzonden.
Wie kent "gratis" goede SMTP-servers die (dus) geen authenticatie nodig hebben en het niet uitmaakt vanuit welk land of verbinding je de mail verstuurt?

Vast bedankt!

Laatst bewerkt:

Die werkt toch alleen met authenticatie?
Bovendien:

"Some clarification: I set up Gmail for a client for SMTP access, and we discovered the following huge drawback: Gmail automatically rewrites the "from" line of any e-mail you send via their SMTP gateway to your Gmail address, and it overrides any Reply-To settings you may have in your e-mail software in favor of the one in Gmail's web interface. So while Gmail's SMTP access sure is handy, it's not a perfect solution for everybody.

Laatst bewerkt:
wil je gewoon een mail versturen of wil je het echt via je domein naam hebben.
gewoon mail versturen kan met gmail maar ik zou zelf voor mijn eigen webmail kiezen.

wil je gewoon een mail versturen of wil je het echt via je domein naam hebben.
gewoon mail versturen kan met gmail maar ik zou zelf voor mijn eigen webmail kiezen.

Graag overal ter wereld met afzender mijnmail@mijnbedrijf.nl; het lijkt me toch sterk dat je dan alleen op de betaalde versie van een SMTP bent aangewezen?

dat doe je dan toch via je webmail.

dat doe je dan toch via je webmail.

Dat is wel de oplossing als het niet anders kan, maar mijn mailbox in de client is een groot opzoek geheugen voor me als ik weer eens wat wil nagaan. En dan staat dus een deel in de sent items van mijn webmail en een deel in de client; bovendien gebruik ik dit zakelijk met een vaste handtekening en logo erin, wat bij webmail niet goed in te stellen is.

Ik weet dat ik hoge eisen stel, maar vraag me af of er iets is dat het kan oplossen..

Google apps

Overweeg Google apps, dit is ideaal voor kleine bedrijfjes en gratis...
Je host je e-mail bij google, en je kunt gewoon je outlook blijven gebruiken om je mail op te halen (IMAP/SMTP).

Ook wijzigt google dan je email adres niet meer in je gmail adres bij uitgaande mails, maar gewoon je bedrijfsdomeinnaam. Zoals wel het geval is als je het via je gmail account doet.

Kijk hier voor informatie en registratie.

Ik merk dat de open SMTP-servers niet meer worden aangeboden ivm spam en dat ik op een betaalde SMTP server ben aangewezen of 1 zelf runnen zoals hierboven wordt geopperd. In elk geval bedankt voor jullie advies!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan