Gratis viruskiller

Status
Niet open voor verdere reacties.

dacrimson

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2001
Hi,

Zijn er nog steeds gratis virus killers ik heb een tijdje terug er gebruik van gemaakt maar weet niet meer wat de naam er van was.

Nu zou ik graag willen weten of er nog een goede gratis viruskiller bestaat en of de standaard versie van zonealarm genoeg is om die vervelende zielige figuren je pc buiten te houden. Wat zou het toch veel makkelijker zijn als die gevaren er niet waren en je zonder een firewall en viruskiller zou kunnen internetten.

Alvast bedankt,

Ray

Ik gebruik al jaren ZoneAlarm, doet prima z'n werk.

Ik gebruik de gratis virusscanner AVG, www.grisoft.com
werkt ook goed !

edit: ik zie net dat de site veranderd is, ik heb nog niet uigevolgeld of er nog een gratis versie is.

2e edit..... de gratis versie is er ook nog:

http://www.grisoft.com/us/us_dwnl_free.php

Laatst bewerkt:
Zone-alarm doet zijn werk goed zat. Een gratis en goed antivirusprogramma bestaat niet. Antivir is wel gratis maar verwacht er niet teveel van. Uit verschillende tests blijkt dat dit programma niet echt goed werkt.

Hi,

AVG dat was de gene die ik al eens gebruikt heb dat zou toch prima moet werken.
Dus de standaard zonelarm is prima mooi dan hoef ik die pro versie niet te kopen.

Ik draaide altijd al de standaard en ik heb er nooit problemen mee gehad.

Bedankt voor de reacties :-)

Ray

AVG Anti virus, AntiVir en avast zijn alle drie gratis.
Maar als je goede virus scan wil hebben, dan zou ik toch gaan voor Norton antivirus of Norton internet security (AV+Firewall). Het is niet gratis, maar je hebt wel een goed programma:

http://www.symantecstore.com/dr/sat...0023&xid=27683&DSP=&CUR=978&PGRP=0&CACHE_ID=0

http://www.symantecstore.com/dr/sat...0023&xid=27683&DSP=&CUR=978&PGRP=0&CACHE_ID=0

Wat betreft firewalls. Er zijn ook andere goede gratis firewalls behalve zonealarm:

Bijvoorbeeld outpost:

http://www.agnitum.com/download/outpostfree.html

Of Sygate:

http://freedownloadscenter.com/Util...lities/Sygate_Personal_Firewall_Download.html

Of Kerio:

http://www.kerio.com/kerio.html

Hi bedankt,

Ik heb op dit moment de avg draaien maar als ik het zo hoor is het misschien toch beter als ik Norton ga proberen.

Bedankt voor de links,

Ray

ik heb windows XP en de firewall daarop aangezet en dan nog eens zonealarm pro draaien en geen enkele AV-software. Dit heb ik nu al twee jaar en heb nog nooit problemen gehad met virussen of wat dan ook. Laat wel 1x in de maand voor de zekerheid een online check uitvoeren door Symantec. Maar zoals ik al zei nog nooit iets ongewenst gekregen, behalve spam dan.

De reden dat ik geen AV-software gebruik omdat het heel je computer verneukt. Je OS gaat trager lopen andere programmas ook. Nee, voor mij geen AV-software op de pc.

Als ik alles zo hoor dan zal ik wel geluk hebben maar toch .............

dom dom dom

Geplaatst door Wild Rover
ik heb windows XP en de firewall daarop aangezet en dan nog eens zonealarm pro draaien en geen enkele AV-software. Dit heb ik nu al twee jaar en heb nog nooit problemen gehad met virussen of wat dan ook. Laat wel 1x in de maand voor de zekerheid een online check uitvoeren door Symantec. Maar zoals ik al zei nog nooit iets ongewenst gekregen, behalve spam dan.

De reden dat ik geen AV-software gebruik omdat het heel je computer verneukt. Je OS gaat trager lopen andere programmas ook. Nee, voor mij geen AV-software op de pc.

Onzin. Een goed antivirusprogramma vern**kt je computer heus niet. Mijn PC'tje met NAV loopt als een trein.

Een virus kan je systeem wél compleet vern**ken, zeker als het (zoals bij jou kan gebeuren) rustig een maand z'n destructieve gang kan gaan...

En geluk heb je inderdaad héél veel, als je geen virusscanner gebruikt en slechts één keer in de maand online scant...

Maar zelf weten hoor!

ik heb windows XP en de firewall daarop aangezet en dan nog eens zonealarm pro draaien en geen enkele AV-software.

Elke zichzelf respecterende firewall raad z'n consumenten aan de firewall van xp uit te zetten wanneer je hun firewall installleerd, zo ook ZoneAlarm. In praktijk kan het namelijk zelfs minder veilig zijn, dan waneer je alleen ZA aan zou hebben staan.

Dat je geen Antivirus wilt installeren moet je natuurlijk zelf weten... (al vind ik de reden wel zwak, maar ook u zal zich bekeren...:D)

dan geloof je het niet, al 2 jaar lang geluk, pff en 24 uur per dag online, downloaden tot een maximum en nog nooit 1 dingetje gehad.

Heb 1 keer norton 2002 erop gezet, na een tijdje klopte er niets meer van van m'n OS. Bleek norton de boosdoener te zijn. Zelfde prob met McAfee. Meer ellende met die dingen dan zonder.

Je moet gewoon weten wat je doet

Je moet gewoon weten wat je doet

Ben ik het wel mee eens, maar dit is niet de regel en kan niet generaliserend gebruikt worden. Je hebt ook maar 1 virus nodig om al je bestanden onbruikbaar te maken en die luxe hebben de meesten niet.

Nogmaals: zelf weten hoor! Al kan ik je op een briefje geven dat je hier spijt van zult krijgen... Je geluk zal niet blijven duren.

PS: als jij de virusscanners van Norton en McAfee, die door zo veel mensen zonder ooit enig probleem te ervaren worden gebruikt, dusdanig weet te installeren dat ze je complete OS overhoop gooien - dan vraag ik me toch echt af of jíj wel weet wat je doet...

Norton 2002/2003 zit ook vol fouten, maar wel goed gedocumenteerd op de symantec site. Die ellendige integratie met IE geeft veel problemen.

Zonealarm en de standaard XP- firewall samen?? Geeft dat geen conflict?

En wat betreft een virusscanner, wanneer nou eens iedereen een up to date virusscanner van bv Norton zou draaien, zouden virussen ook geen leven hebben. Dom!!

Greetz Patrick

Geplaatst door caveman
Norton 2002/2003 zit ook vol fouten, maar wel goed gedocumenteerd op de symantec site. Die ellendige integratie met IE geeft veel problemen.

Natuurlijk zijn er soms problemen, maar dat legitimeert geenszins de nogal algemene stelling van Wild Rover dat "AV-software heel je computer vern**kt". Zoals alle software kan antivirussoftware soms problemen veroorzaken, maar dat betekent niet dat het beter zou zijn om geen virusscanner te installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan