Gratis webruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

josvink66

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2006
ik wil graag een gratis site maken mag iets voor of achter mijn internet site staan.

maar ik wil mijn site makenen met dreamweaver kan dit of niet (graag wel veel ruimte

Je programma waarmee je een site maakt heeft niet zo veel te maken met de host die je gebruikt.

Met Dreamweaver kan je je site maken, of met Nvu. Dan krijg je htm(l) bestanden, en die kan je uploaden naar je gratis webruimte doormiddel van FTP programma. Bijv: FileZilla of CoreFTP.

Webruimte gratis: bijvoorbeeld bij Lycos Tripod of Funpic.org.

jaa maar je heb ook gratis webhosts waar je op die site zelf maakt duss iet met een programma maar tnx voor je reactie

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
owkey ik heb een account aangemaakt maar ikk snap niet hoe ik now dus die site di ik gemaakt heb op me pc kasn uploaden kan jij me dat vertellen??

Bij welke heb je geregistreerd?

Funpic.org en Lycos Tripod zijn beide gratis.

Wat je nu moet weten:
- FTP informatie ( gebruikersnaam, wachtwoord van ftp ruimte, adres van de server )

Eerst moet je je site maken. Dit kan gratis en makkelijk met Nvu. ( gratis )
Dan kan je FileZilla downloaden. ( gratis ).

Dan kan je FileZilla starten en dan verbinding maken met de FTP server van Lycos of Funpic.org. En dan kan je je gebruikserinformatie ingeven, en dan kan je bestanden overzetten van je pc naar de map op de server.

En bij Funpic moet je eerst een FTP account activeren, ga daarvoor naar het FTP onderdeel.

Bij Lycos Tripod heb je er standaard een, informatie kan je zien via de gebruikersscherm of in de verstuurde e-mail van Lycos.

ow key ik heb Funpic.org genomen maar ik snap duss niet hoe ik aan de aderess van me server kom

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Zorg dat je bij je User-Center ( links kan je dat evt. kiezen ) zit en dan klik je op Webhosting FTP ( bovenaan bij User-Center ) en dan een nieuw scherm en dan daar een beetje naar beneden scrollen en dan kan je hem Activate activeren dus.

Dan moet je een FTP-wachtwoord instellen.

Daarna heb je dus deze 3 dingen:

ftp server: jouwsitenaam.funpic.org
ftp gebruikersnaam: jouwsitenaam
ftp wachtwoord: net ingestelt.

hij wil geen verbinding maken

krijg dit

ik heb de file verkleint was te groot moet je ff zeggen als je nog meer info wil

Bijlagen

• filezilla.JPG
    filezilla.JPG
    56,9 KB · Weergaven: 21
Probeer het eens met CoreFTP Lite. Ik neem aan dat het wachtwoord goed is.

dit zijn mijn instellingen zo goed want ik denk het nie want hijd odet het niet

Bijlagen

• instelling.JPG
    instelling.JPG
    39,3 KB · Weergaven: 24
kun je geen andere gratis webhost zeggen dus niet een van die twee die je al zei

tnx

Awardspace is er ook eentje.

Is het wachtwoord enzo echt goed, het wachtwoordt is niet het wachtwoord om in te loggen bij Funpic.org maar is een apart wachtwoord wat je hebt gemaakt toen je FTP hebt geactiveerd?

Kijk dus eens bij User-Center --> FTP onderdeel --> en zorg dat daar Active / Activated staat en met password erbij.

Maar staat het onderdeel FTP op geactiveerd?
Kopier anders het wacthwoord vandaar naar het invulvak in FileZilla.

Awardspace: daar moet je nog een ftp account aanmaken.

owkey maar als ik er 1 wil aan maken wat moet ik dan invullen bij

moet dit invullen

FTP Username: josvink66_ Tekst
FTP Password: Tekst
Confirm Password: Tekst
FTP Path (optional): /home/www/ tekst

overal waar tekst staat mopet ik iets in vullen

Eerst even dit nog een keer vragen:

1) Staat het onderdeel FTP op geactiveerd bij het FTP onderdeel in de User-Center van Funpic.
Ja --> wachtwoord kopieren en dat invullen. Het FTP wachtwoord is dus een ander dan het wacthwoord om in te loggen op de Funpic site.
Nee --> activeren en wachtwoord instellen

2) Bij Awardspace, en overal waar tekst staat moet je iets invullen denk ik ja.

Kopier dan het wacthwoord naar het invulveld van FileZilla en probeer het nog een keer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan